וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה נמשכת: ארה"ב הטילה סנקציות על מקורב לפוטין ובכירים אחרים

הממשל הטיל עיצומים על חמישה גורמים רוסים, בטענה כי הם אחראים להפרת זכויות אדם, אך זאת ברקע שורת הצעדים של הנשיא היוצא אובמה נגד מוסקבה. בקרמלין זועמים על המשך קידום הסנקציות נגדם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה תקפה היום (שלישי) את המהלכים בסנאט האמריקני לקידום סנקציות נוספות בשל ניסיונותיה להשפיע על הבחירות לנשיאות, וכן את העיצומים שהטיל הממשל היוצא על חמישה גורמים בכירים ברוסיה, לכאורה ללא קשר למתקפות הסייבר – אך ברקע המשבר המחריף בין וושינגטון למוסקבה. בקרמלין רואים את המהלכים האחרונים כניסיון של ברק אובמה להצר את צעדיו של יורשו דונלד טראמפ, שמעוניין בשיקום היחסים בין שתי המעצמות ודוחה את מסקנות סוכנויות המודיעין בארצו.

"זהו עניין פנימי שלהם, אבל אנחנו רואים זאת כהמשך של הניסיונות למנוע דו-שיח בין שתי המדינות ולפגוע באפשרות לחידוש היחסים", מסר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. על הסנקציות החדשות, שהוטלו על אלכסנדר בסטרייקין, ראש ועדת החקירות ומקורבו של ולדימיר פוטין, וכן על שני מבוקשים בבריטניה בחשד שהתנקשו בסוכן הקג"ב לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו, אמר: "צעדים חדשים לדרדור היחסים".

אתמול הציעו הסנאטורים ג'ון מקיין הרפובליקני ובן קרדין ורוברט מננדז הדמוקרטים חקיקה מקיפה שתטיל סנקציות על רוסיה בשל מתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית וגופים פוליטיים אחרים בארצות הברית. במוסקבה דוחים זאת מכל וכל, ואתמול כינו זאת ציד מכשפות, ביטוי שבו השתמש גם טראמפ.

לפי הממשל האמריקני, הסנקציות האחרונות הן במסגרת חוק שהתקבל ב-2012 במטרה להעניש גורמים האחראים להפרות של זכויות אדם. בסטרייקין מואשם בידי וושינגטון כמי שאחראי לדיכוי ארגוני זכויות אדם ולמעורבות במותו של המדליף סרגיי מגניצקי, שמת בכלא במוסקבה ב-2009.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אירלנד הצפונית, יוני 2013. רויטרס
המשבר מעמיק. פוטין ואובמה, 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully