וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מספר חריג של התראות על פצצה התקבל במרכזים יהודיים

10.1.2017 / 3:40

לפחות 15 התראות התקבלו במקביל במרכזים של קהילות יהודיות בשש מדינות שונות. לאחר שמאות בני אדם פונו והמרכזים נסרקו, לא אותרו חומרי נפץ באף אחד מהם. חלק מהאיומים נשלחו בשיחות שהוקלטו מראש

.

בית כנסת ומרכז יהודי אבנטורה בדרום פלורידה, 2 במאי 2016. באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי, באדיבות המצולמים
ההתראות התקבלו בשיחה מוקלטת. בית כנסת בפלורידה/באדיבות המצולמים, באדיבות המרכז היהודי אבנטורה טרנברי

התראה על פצצה התקבלה אתמול (שני) ב-15 מרכזי קהילות יהודיות בשש מדינות שונות בארצות הברית - כך אמר ריצ'רד סנדלר, בכיר בארגון "הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה" לסוכנות הידיעות אי-פי. לדבריו, מספר איומי הטרור שנתקבלו היה גבוה באופן חריג, אך לא נמצאו מטעני נפץ באף אחד מהמרכזים.

לדברי סנדלר, בחלק מהמדינות, ההתראות התקבלו בשיחה מוקלטת, ובה דיווח על הימצאות פצצה במרכזי הקהילה היהודית ובבתי ספר. בין המדינות היו קרוליינה הדרומית, טנסי, מרילנד ודאלוור, ופלורידה, שבה פונו ארבעה מרכזים יהודיים, אך לא אותר חומר נפץ או חפץ חשוד. לפי הרשויות במיאמי, מאחד המבנים פונו 450 ילדים ו-70 מבוגרים.

בשבוע שעבר התקבלה התראה על פצצה בשני מרכזים יהודיים בפלורידה. עם זאת, סנדלר ציין כי על פי ההערכות, אין קשר בין ההתראות הקודמות לאלו שהתקבלו אתמול. עוד הוסיף כי רשת האבטחה של הפדרציות עובדת בצמוד לרשויות אכיפת החוק על מנת להבטיח את ביטחון הקהילות היהודיות.

הליגה נגד השמצה הביעה דאגה עמוקה לנוכח הדיווחים על איומי הפצצות. מהליגה נמסר כי היא עובדת בצמוד עם הקהילה היהודית ורשויות אכיפת החוק. "לצערי, איומים כאלה לא חדשים עבור הקהילה היהודית", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה. "בעוד כל אחד מהאיומים האלה צריכים להילקח ברצינות והכנה טובה להם היא תגובה ראויה, רוב האיומים אינם אמינים ולרוב מדובר בטקטיקת הפחדה שנועדה לשבש את פעילות המוסדות ולזרוע פחד ופאניקה. בשלב זה, אף אחד מהאיומים אינו אמין".

עוד בוואלה! NEWS:
היורש האחרון והמסתורי של מורנייה הוכנס לרשימת הסנקציות בארה"ב
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל
הרצוג ליועמ"ש: "הרחק את נתניהו ממשרד התקשורת - או שנגיש בג"ץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully