וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור ליצור קשר עם 170 איש: צו פיקוח חריג ניתן לבן 16 מיצהר

10.1.2017 / 9:44

אלוף פיקוד מרכז הורה להטיל הגבלות על נער מהשומרון, בעקבות "מידע מהימן על מעורבותו בפעילות המסכנת חיים". בצו רשימה יוצאת דופן של אנשים שאותם אסור לו לפגוש, בהם לוחמים בצה"ל וילד בן 12

יצהר ביום שאחרי הצבת פלוגת המג"ב בהתנחלות. שלומי גבאי
"הנער מעורב בקשר לפעילות אלימה". יצהר/שלומי גבאי

כוחות הביטחון מסרו שלשום (ראשון) צו הגבלה ופיקוח חריג לנער בן 16, תושב יצהר שבשומרון, ובמסגרתו נאסר עליו ליצור קשר עם 170 איש – מספר הגבוה בהרבה מהכמות שנקבעה בצווים שניתנו בעבר לחשודים במעורבות בתקריות אלימות בגדה המערבית. הצו, שנכתב על ידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, אמנם נחתם על ידו כבר ב-23 בנובמבר, אך לדברי הנער הוא נמסר לו רק בתחילת השבוע, אחרי שעוכב במאחז הבלתי-חוקי גאולת ציון שבבנימין, ולאחר שיחת אזהרה עם איש שב"כ. תוקפו של הצו הוא ה-23 בפברואר הקרוב.

בצו כתב אלוף נומה כי מעיון ב"חומר מודיעיני מהימן ואיכותי" עלה כי הנער מעורב באופן אישי "בקשר לפעילות בלתי-חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש, לרבות אלו של תושבי אזור יהודה ושומרון". נומה הוסיף כי החליט להטיל פיקוח מיוחד על הנער בעקבות אותו המידע, וכן "לאחר ששוכנעתי כי טעמים ביטחוניים כבדי משקל מחייבים זאת, וכי הדבר נחוץ והכרחי, בשל טעמי ביטחון החלטיים, לשם שמירה על ביטחון האזור ועל הסדר הציבורי מפני הסיכון הכבד והמשמעותי הטמון בפעילותו האסורה".

הצו מטיל על הנער הגבלות נוספות, ובהן מעצר בית בבית הוריו שביצהר משעה 22:00 בערב ועד לזריחה, וכן כאמור איסור יצירת קשר עם רשימה ארוכה של 170 אנשים. לשם השוואה, לחלק מהחשודים במעורבות בפיגוע בדומא נאסר ליצור קשר עם עד 90 איש. הנער אף טען כי הוא כלל לא מכיר 27 אנשים המופיעים ברשימה, בהם חייל מפלס"ר גבעתי, קצין ביחידת מגלן ועוד כמה חיילים. בנוסף, חלק מהרשימה כוללת אנשים ששהו בתקופות שונות בגבעות באזורו, אך לא גרים שם לפחות בחמש השנים האחרונות, ובהם ילד בן 12.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנער ישהה בבית הוריו שבהתנחלות. יצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו לא הצו הראשון שמקבל הנער. בעבר קיבל שני צווים, ובהם כמה הגבלות שכללו איסור שהות ברחבי יהודה ושומרון. ככל הידוע, הנער נחקר לפני כשנתיים על אירוע חיכוך עם פלסטינים, אך שוחרר ללא תנאים וללא הבאתו בפני שופט. כמו כן רשומים באמתחתו כמה הפרות של הצו הקודם שקיבל, והוגש נגדו אף כתב אישום בגין הפרות אלו.

"מצער שביום שבו נרצחים יהודים, זה מה שיש למשטרת ישראל לעשות, לתת לילד צו מנהלי", אמר אביו של הנער. "מדובר בצו מופרך, לא ישים ולא הגיוני. הילד אמור להסתובב ברחוב עם רשימה ולבדוק כל עת עם מישהו מסביבו הוא אחד מתוך 170 האנשים שאותם הצו אוסר לו לפגוש, ואת חלקם הוא לא מכיר ולא פגש מעולם. כל זאת ללא שהואשם במשהו וללא שניתנה לו הזכות להתגונן". עוד מסר האב כי אתמול בשיחה עם השב"כ נאמר לבנו בין השאר כי אם יוודע על השתתפותו בפעילות "תג מחיר" – "תחטוף, ניכנס בך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לערוך חישוב מסלול מחדש ביחס למחלקה היהודית בשב"כ"

מארגון "חוננו" המייצג את הקטין נמסר בתגובה לצו כי "רשימה של איסור קשר עם 170 איש, ובהם קצינים ולוחמים ביחידות מובחרות בצה"ל, אנשים שהקטין אינו מכיר ושלא נעצרו מעולם, וכן ילד בן 12, מוכיחה פעם נוספת כי הצווים אינם ענייניים, וכל מי שלא בדעה הנכונה הופך ליעד של המחלקה היהודית בשב"כ שאין עליה שום ביקורת". עוד הוסיף הארגון כי "כשהשב"כ מגדיר את היישוב נוף איילון, ישוב על כביש ירושלים-תל אביב אשר גרים בו שופטים, כסביבה אידיאולוגית בעייתית, וקצין מגלן משתרבב לצו מנהלי, על ראשי הציבור לערוך חישוב מסלול מחדש ביחסם אל המחלקה היהודית בשב"כ".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה "הצו הוצא בעקבות מידע חסוי, קונקרטי ומבוסס, לפיו הקטין היה מעורב בפעילות בלתי-חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש, ולאחר שהמפקד הצבאי שוכנע כי טעמים ביטחוניים כבדי משקל מחייבים את הוצאת הצו, וכן, לאחר שמוצו כל החלופות האחרות. הרשימה הנוגעת לאיסורי יצירת קשר ומפגשים נקבעה אף היא, לאחר הפעלת שיקול דעת, על בסיס ניתוח המידע הקיים בידי גורמי הביטחון, ובתשומת לב לסיכון הפוטנציאלי הנשקף מפעילות שהוגבלה תנועתו או הוטל עליו פיקוח מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully