וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו הדיאטות מודאגת מההשמנה בישראל: "זה לא סוד שמצבנו לא טוב"

9.1.2017 / 22:19

חלי ממן התייחסה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לנתונים על הערים השמנות והרזות בישראל. "משהו לא טוב קורה, מאוד קל לבוא ולהאשים, אבל צריך להתעסק במה שניתן לעשות". ויש לה גם כמה עצות מועילות לעתיד

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר.

"הנתונים מאוד מדאיגים אותי" – כך הודתה היום (שני) גורו הדיאטות ובעלת קבוצת תמיכה לאורח חיים בריא, חלי ממן, בריאיון שהעניקה לאולפן וואלה! NEWS בנושא נתוני קופת חולים על דירוג הערים השמנות בישראל. לפי הנתונים, שפורסמו בחדשות 2, שליש מתושבי נצרת סובלים מהשמנת יתר. אחריה מובילות הערים: רהט, עכו, אשקלון, ירושלים, בית שאן, נתיבות וקריית גת. גם בקרב בני הנוער נרשמו תוצאות דומות. הפער בין הפריפריה למרכז בולט במיוחד כאשר הערים הרזות ביותר הן נס ציונה, רמת השרון, גבעתיים, כפר סבא, ראש העין וקריית אונו.

"זה לא סוד שאנחנו לא נמצאים במקום טוב בעולם", המשיכה ממן, "משהו לא טוב קורה לבני הנוער שלנו. מאוד קל לבוא ולהאשים, ולהגיד מה להוציא מדוכני הבית ספר או מה ללמד, אבל אני אוהבת להתעסק במה כן ולא במה לא". לטענתה, "קרה לנו משהו כחברה. הבתים הפרטיים שלנו הם לא אותם בתים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תחזית מזג האוויר: החל ממחר ועד הסופ"ש - עלייה בטמפרטורות
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל
התלמידים פתחו קבוצת ווטסאפ: "לדקור את המנהלת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממן הסבירה כי הסיבה המרכזית לבעיה היא חוסר זמן מצד ההורים. "אם אני מסתכלת על הבית שבו גדלתי, האם לא הייתה חייבת לעבוד. עבודה שנייה הייתה סוג של בחירה ורוב האימהות קיבלו את הילדים בשעות הצהריים עם ארוחה חמה. היום, עבודה שנייה היא לא בחירה והאימהות מאוד עסוקות. אין את ארוחות הצהריים כשמגיעים הביתה. כולנו עסוקים כל היום ושכחנו את הבית הפרטי".

ממן מציינת כי "אנחנו צריכים להיכנס לסוג של מלחמה כולם ביחד. אם זה בית הספר, הבית או קופות החולים - צריך לתת יד אחת כדי לעשות כאן ביחד שינוי". עם זאת, לדבריה, "אני סומכת על הדור שלנו שהוא דור של אינטליגנטים שמבין מה נכון ומה בריא, ויבחר לבד את הדברים הנכונים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, מונה ממן כמה פתרונות למיגור התופעה: "אני חושבת שההורים צריכים לקבל הדרכה. כמו שיש יועצת הנקה, שיהיו יועצים להורים בעניין הזה. אנחנו חשופים להרבה דברים באינטרנט ולא תמיד יודעים מה נכון ומה לא, מה מותר ומה אסור". עוד הוסיפה: "מערכת הבריאות ומשרד החינוך צריכים לשלב כוחות ולדאוג להסברה. כמו כן, שיעורים בתזונה נכונה והגברת שיעורי הספורט בבית ספר מפעמיים בשבוע לכל יום. אם כל אחד יעשה שינויים קטנים בבית שלו, כמו איך לבשל או להתארגן, נראה שיפור רציני".

ממן ביקשה להתייחס לנתונים שלפיהם ישנה יותר השמנה בפריפריה וטענה הסיבה לכך טמונה בהיעדר מודעות באזורים אלו. "אני גרה בעכו 25 שנה. חשוב להגיד שהפריפריות נמצאות במעמד סוציו-אקונומי נמוך, וזה בא לידי ביטוי במה שמגישים לאכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully