וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של החשוד ברצח בחיפה; "מניע לאומני לא עלה בדיון"

6.1.2017 / 12:58

חברתו לשעבר של החשוד בירי בגיא כפרי הגיעה לבית המשפט, ויצאה להגנת בן זוגה. "הוא אוהב את המדינה, והוא נגד מחבלים", אמרה בהתייחסה לחשדות כי למעשהו היה רקע לאומני. "בטוחה שאם עשה זאת - הרקע אחר"

עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: ראיון לאולפן וואלה! NEWS של עורך דינו של החשוד ברצח בחיפה)

"הוא נגד מחבלים, הוא אוהב את המדינה. אני מכירה אותו כאדם טוב שעוזר לכולם, ואף פעם לא פגע באף אחד", כך סיפרה הבוקר (שישי) חברתו לשעבר של החשוד ברצח גיא כפרי בחיפה השבוע. "הוא מאוד רחוק מלעשות דבר כזה על רקע לאומני. אני הייתי בשוק. דיברנו יום לפני התקרית, אבל הייתה שיחה רגילה, ולא שמתי לב שיש משהו לא בסדר".

בית המשפט האריך בתשעה ימים את מעצרו של החשוד, שהסגיר את עצמו אמש אחרי יומיים שבהם ניהלו יחידות עילית במשטרה מצוד נרחב אחריו ברחבי העיר התחתית. לפי עורך דינו, רפאת אסדי, לא נטען בדיון כי הרקע לאירוע לאומני.

הצעירה סיפרה כי נפגשה עם החשוד לפני כחודש, ואמרה כי הוא "צעיר שכל השכונה מכירה כאדם טוב שעוזר לכולם, ואף פעם לא פגע באף אחד. יש לו מלא חברים, אף אחד לא מאמין שהוא היה עושה דבר כזה. אני בטוחה שאם הוא כן עשה זאת – זה לא היה על רקע לאומני. הוא רצה ללמוד משפטים, והיו לו שאיפות לפתוח מכון גמילה ולעזור למכורים".

עוד בוואלה! NEWS:
מסע הירי בחיפה: החשוד ברצח הסגיר את עצמו לידי המשטרה
גנץ שלח מכתב לאיזנקוט: "מצדיע לרמטכ"ל שמקפיד על ערכים"
שני טייסים נפצעו קשה בהתרסקות מטוס קל בשרון

החשוד בירי בחיפה ב3 בינואר  2017. חטיבת דובר המשטרה
החשוד ברצח בחיפה/חטיבת דובר המשטרה

עו"ד אסדי אמר אתמול כי החשוד הגיע לתחנת המשטרה בליווי דוד שלו וככל הנראה נענה לקריאות במשטרה, שביקשו ממנו שיסגיר את עצמו "כדי להוכיח שאין לו כל קשר לאירוע וכל מעורבות בו".

ביום שלישי נורה למוות כפרי ברחוב הגיבורים בעיר, דקות אחרות לאחר שנורה ונפצע בינוני יחיאל אילוז. על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום. דודו של החשוד, שהגיע עמו לתחנת המשטרה, סיפר כי החשוד הגיע לביתו במצוקה. "הוא בא אלי הביתה למכר, אמר לי: 'דוד, תעשה מה שאתה רוצה, רק תן לי קודם לאכול'", סיפר. "אנחנו יהודים וערבים, חיים ביחד, משפחה אחת. לקחתי אותו בידיים וקראתי לבני שיבוא עם המכונית ולקחנו אותו למשטרה. כל המדינה חיפשה אותו".

הארכת מעצרו של החשוד בירי בחיפה באיש שירותי הדת, בית משפט השלום חיפה, 6 בינואר. ערן גילווארג
חברתו לשעבר של החשוד ברצח, היום בבית המשפט/ערן גילווארג

מהמשטרה נמסר כי החשוד הסגיר את עצמו "לאחר פעילות מודיעינית ומבצעית נחושה של משטרת ישראל ושב"כ, שניהלו מצוד ממוקד אחר החשוד ברצח ובמסגרתו אף תפסו את נשקו". עוד נמסר כי החשוד יועבר להמשך חקירה בשב"כ.

אביו של החשוד סיפר לוואלה! NEWS כי הכוחות הטיחו בו שבנו מחבל, וכי הוא לא ידע היכן הוא כל העת. "המשטרה נכנסה אליי הביתה ואמרו לי שאני אבא של מחבל. אם הייתי יודע איפה הוא הייתי מסגיר אותו", אמר. "הוא בן אדם צעיר, אוהב חיים".

על אף החיפושים, הציבור בעיר לא נקרא להסתגר בבתים ושגרת החיים נשמרה, ככל הנראה, משום שהחשוד לא הוגדר מסוכן לציבור. זאת, לעומת הפיגוע שאירע ברחוב דיזנגוף שבתל אביב לפני שנה, שלאחריו הורו תושבי העיר להסתגר בבתיהם ואף בוטלו הלימודים, עד ללכידת המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully