וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכולנו משתעשעים בטרייד עם העבודה: "נתנו לכם גבאי, תביאו לנו שמולי"

5.1.2017 / 16:22

אחרי שהשר להגנת הסביבה לשעבר הצטרף למפלגתו של הרצוג, התבדח ח"כ אלי כהן על האפשרות שכולנו תקבל על כך תמורה. "נתנו שר, רוצים חבר כנסת – זה לא טרייד מספיק טוב?"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

האם גם במערכת הפוליטית החלה עונת העברות של חודש ינואר? אחרי שבכיר כולנו לשעבר, השר אבי גבאי, הודיע בשבוע שעבר על הצטרפותו למפלגת העבודה, בכולנו משתעשעים בעסקת רכש גומלין. "נתנו לכם את אבי גבאי, תביאו את איציק שמולי", הציע השבוע ח"כ אלי כהן בבדיחות במליאת הכנסת.

כהן, שהציג במליאה את הצעת החוק שלו לפיצול דירות, פנה לשמולי, החמיא לו והציע שיעבור למפלגתו. "הוא ח"כ חברתי, רציני ואיכותי, ואנחנו בתור מפלגת כולנו נתנו להם שר, את אבי גבאי – מגיע לנו ח"כ איציק שמולי. זה לא טרייד מספיק טוב? אני הולך לפנות להרצוג, חבל שהוא לא כאן. אני חושב שאנחנו נתנו להם הרבה – נתנו שר, רוצים חבר כנסת", אמר.

הנהלת משרד האוצר התכנסה בחיפה לדון בפיצויים לנפגעי גל השריפות. ערן גילווארג
"בשביל לבצע צריך להיות בממשלה". כחלון/ערן גילווארג

המחמאות של כהן מגיעות בהמשך לעקיצה בין שתי המפלגות במליאה השבוע. במהלך תשובה להצעת אי-אמון בנושא התקציב, פנה יו"ר כולנו משה כחלון מעל הבמה למפלגת האופוזיציה הגדולה והציע בחיוך: "אם אתם באמת רוצים לעשות משהו - הצטרפו לממשלה".

שר האוצר התייחס ליוזמות שונות שקידם באחרונה, שנולדו או קיבלו תמיכה במפלגת העבודה". בוז'י אמר שהוא יזם את התכנית לכל ילד. מרב מיכאלי אומרת שיזמה את נושא סגירת מכונות המזל. שלי יחימוביץ' יזמה את ביטול חוק שכר בכירים בבנקים. חברים, בשביל לבצע צריך להיות בממשלה. יש לכם יוזמות טובות, אבל אם אתם רוצים באמת לעשות משהו - הצטרפו לממשלה."

במחנה הציוני הסכימו עם כחלון. "הוא צודק – סיעת המחנה הציוני היא אכן הסיעה החברתית ביותר בכנסת, שיזמה את החוקים החברתיים ביותר שהעבירה הממשלה הנוכחית. אך המסקנה שלהם היתה הפוכה – אנו קוראים לכחלון לצאת מהממשלה הזו, שמונעת מאינטרסים פוליטיים גרידא, ולהצטרף לממשלה חברתית אמתית בראשות המחנה הציוני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השר להגנת הסביבה אבי גבאי במסיבת עיתונאים על התפטרותו, 27 במאי. מגד גוזני
מתח ביקורת על כחלון. גבאי/מגד גוזני

עד מאי האחרון, כחלון תמך בהתלהבות בצירופה של המחנה הציוני לממשלת אחדות לאומית, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בסופו של דבר להרחיב את הקואליציה עם ישראל ביתנו. אותו מהלך, שהביא גם לפיטוריו של משה יעלון ומינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון, הוא שדחף את גבאי להתפטר מתפקידו כשר להגנת הסביבה ולעזוב את כולנו.

בריאיון של גבאי לתכנית "עובדה" בשבוע שעבר, מתח השר לשעבר ביקורת על כחלון, כמו גם על הרצוג. עם זאת, יו"ר המחנה הציוני בירך על שחקן החיזוק שהצטרף למפלגתו - למרות שלפי ההערכה הוא מחזיק בברית עם יריבתו של הרצוג, יחימוביץ'. בכולנו, לעומת זאת, לא הגיבו להצטרפותו של גבאי למחנה הציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully