וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול "המהנדס" של חמאס: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

לפני 21 שנים חוסל יחיא עיאש שהגה את רעיון הפיגועים בשנות ה-90. גיא כפרי שנרצח בחיפה יובא למנוחות. לפני 122 הגיע משפטו של דרייפוס לשיאו ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גיא כפרי יובא למנוחות

גיא כפרי, נרצח מירי בחיפה. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
עדיין לא נעצרו חשודים במעשה. כפרי/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות גיא כפרי שנרצח לפני יומיים בחיפה. הלווייתו תתקיים בבית העלמין במושב עופר. כפרי, תושב נשר בן 47, נורה למוות על ידי אלמונים, שעד היום לא נתפסו. קודם לכן נורה אדם נוסף – יחיאל אילוז, דיין בבית הדין הרבני בחיפה, ונפצע בינוני. כוחות משטרה סרקו אתמול במהלך כל היום את הרחובות בניסיון למצוא את האחראים לרצח.

עלייה בטמפרטורות

קשת בענן בגוש דן ואזור השרון. ראובן קסטרו
נוכל לראות את השמש. קשת בענן בגוש דן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח סוף שבוע חמים במיוחד. אחרי כמה ימים קרים ורטובים – היום צפויה עליה בטמפרטורות והן יהפכו לרגילות לעונה. כמו כן, צפוי מזג אוויר מעונן חלקית, כך שאולי אפילו נזכה לראות את השמש. מחר צפוי להיות דומה – שמשי וחמים עם טמפרטורות רגילות לעונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

21 שנים לחיסול "המהנדס"

יחיא עיאש. AP
חוסל באמצעות סלולרי ממולכד. עיאש/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 21 שנים, בשנת 1996, חוסל יחיא עיאש, ממקימי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שנודע בכינויו "המהנדס". בין היתר, הגה עיאש את רעיון פיגועי ההתאבדות בשנות ה-90 והתמחה בייצור מטעני חבלה. הוא הפך לימים ליעד מרכזי של השב"כ וחוסל ברצועת עזה באמצעות טלפון סלולרי ממולכד, שהתפוצץ בעת שהחזיק אותו בידו. ישראל לא לקחה אחריות על החיסול, אולם כעבור עשור הודו כמה אנשי שב"כ במעורבותם בפעולה.

אלפרד דרייפוס מוגלה לאי השדים

אלפרד דרייפוס. AP
דרגותיו נשללו. דרייפוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 122 שנים, בשנת 1895, נשללו דרגותיו של אלפרד דרייפוס בסיום המשפט שהפך לסמל האנטישמיות והוא הוגלה לאי השדים. דרייפוס היה קצין במטה הכללי של הצבא הצרפתי שהואשם בריגול. הוא נמצא אשם לאחר שהראיות נגדו זויפו, ונידון למאסר עולם באי השדים. בהיסטוריה היהודית נחשב המשפט לנקודת שבר בהתפתחות האנטישמיות באירופה, אך השפעתו נגעה לכלל החברה הצרפתית, שהתחלקה לתומכים ומתנגדים לפסק הדין נגד היהודי הנרדף. הקרע הגיע לשיא עם פרסום מכתבו המפורסם של הסופר אמיל זולא "אני מאשים", שבו תקף את ראשי הצבא וטען כי הם תפרו את התיק לדרייפוס והגנו על המרגל האמיתי בפרשה.

יום הציפור הבינלאומי

שרקרק. ShutterStock
מסמלת חופש/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הציפורים הבינלאומי. בעולם ישנם סוגים רבים של ציפורים ומטרת היום היא העלאה למודעות של חשיבות הכרת הזנים השונים. יום הציפור הבינלאומי הראשון צוין ב-1894 בארצות הברית לשם חגיגת עונת הנדידה. את משמעות נדידת הציפורים אפשר לפרש בהרבה אופנים, בין היתר על ידי הבנת חשיבותו של החופש. מכאן, שיום הציפורים במידה ניכרת הוא גם יום שמבקש להעלות למודעות את הפן השלילי שבהחזקת ציפורים בגני החיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully