וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המנכ"לים ממליצה: להוסיף עד ארבעה סופי שבוע ארוכים בשנה

4.1.2017 / 17:53

פרסום ראשון: הוועדה שהוקמה עקב התנגדות התאחדות התעשיינים להצעת חוק שאושרה בוועדת השרים הגישה את המלצותיה, כך נודע לוואלה! NEWS. ההמלצות: שניים עד ארבעה סופי שבוע ארוכים, והיתרים לפתיחת עסקים בימי החופש הנספים

מיצג מזרקות מים מרקדות וצבעוניות, נמל תל אביב, יולי 2015. ראובן קסטרו
בתי עסק בנמל תל אביב/ראובן קסטרו

ועדת המנכ"לים שמינה ראש הממשלה לבחינת מבנה שבוע העבודה, הודיעה היום (רביעי) כי היא ממליצה על שניים עד ארבעה סופי שבוע ארוכים בשנה, כך עולה מטיוטת ההחלטה, שהגיעה לידי וואלה! NEWS. זאת, בניגוד להצעת החוק של ח"כ אלי כהן (כולנו) שאושרה בוועדת השרים, וביקשה להוסיף שישה סופי שבוע ארוכים בשנה.

הצעת החוק זכתה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר התיירות יריב לוין וכן לתמיכת ההסתדרות. ואולם, בשל התנגדות התאחדות התעשיינים, סוכם כי ההצעה לא תקודם עד שוועדת מנכ"לים שתוקם לבחינתה תגבש עמדה בעניין ותכריע לגבי הנושא של מסחר בשבת.

עוד ממליצה הוועדה על בחינה של העסקים שיקבלו היתר לפתוח בסופי השבוע האחרונים בדגש על תיירות ומסחר. ההמלצות יעלו בשבוע הבא לדיון בממשלה, לאחר שבחודש יוני ועדת השרים כבר אישרה את הצעתו של כהן, ולפיה שש פעמים בשנה סוף השבוע יתפרש על פני שלושה ימים – שישי, שבת וראשון.

ובכל זאת: נמשיך לעבוד יותר מ-40 שעות בשבוע

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן צפוי להמשיך לדרוש בתגובה יותר מארבעה סופי שבוע ארוכים, כחלק ממאבקו להורדת שעות העבודה ל-40 בשבוע. מהלך זה צפוי להוריד את שעות העבודה מ-43 שעות בממוצע ל-42, כך שגם לאחר התוספת של סופי השבוע הארוכים, העובד הישראלי עדיין יעבוד יותר מ-40 שעות.

בשאר המלצותיה, ועדת המנכ"לים הסכימה עם הצעתו המקורית של כהן ולפיה ימי החופשה יתווספו בתיאום לחופשות של שנת הלימודים. כמו כן, המליצה כי ייבחן אחוז תוספת השכר שתשולם לעובדים שיעבדו בימי החופשה שיתווספו, "תוך מתן דגש על פגיעה מינימלית בציבור המעסיקים". התשלום צפוי לעמוד בימים עלה על 125%-150% ממשכורת העובד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully