וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בנכסים נטושים בי-ם: העירייה תהרוס מלון מול העיר העתיקה

4.1.2017 / 12:55

מלון פנינת דן ננטש לפני כ-15 שנה ועל אף ניסיונות למצוא בעלים חדשים מצב המבנה הולך ומידרדר. העירייה הגישה בקשה לצו הריסה כדי להשמיש את המקום כנדל"ן למגורים: "השארת המבנה במצבו הנוכחי פוגעת בציבור"

מלון פנינת דן, כיכר צה"ל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"פוגע בערך הסביבתי של העיר העתיקה". מלון פנינת דן, אמש/נועם מושקוביץ

אחרי שנים ארוכות בהן הוא עומד נטוש, עיריית ירושלים הוציאה צו הריסה למלון פנינת דן שמול חומות העיר העתיקה. מלון פנינת דן בכיכר צה"ל נבנה בשנות ה-90 אולם כשל מסחרית ונסגר בתחילת שנות ה-2000. רשת מלונות דן שהפעילה אותו במשך מספר שנים יצאה מהמבנה, מפרקי החברה שהחזיקה בו ניסו להוציא אותו למכרז בסכום התחלתי של 16 מיליון דולר וכעבור כמה שנים רכשו אותו אנשי עסקים צרפתים, שאף תכננו לבנות מלון חדש במקומו.

לאורך השנים ניסו מספר יזמים להחיות את המלון, אולם עד היום הוא עומד בשיממונו, כשמצבו הפיזי הולך ומידרדר. לאחרונה החליטה עיריית ירושלים לצאת למהלך של הוצאת צווי הריסה למבנים נטושים, במטרה להשמיש נדל"ן למגורים בעיר ובשל כך פנתה באמצעות פרקליטות המדינה לבית המשפט, בבקשה להוציא צו הריסה למבנה.

מלון פנינת דן, כיכר צה"ל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"אינטרס ציבורי אדיר". פנים המלון/נועם מושקוביץ

"קיים אינטרס ציבורי אדיר להריסת המבנה. המבנה עצום הממדים הינו נטוש, מסוכן, מוזנח מזמין אוכלוסיות מזדמנות ומהווה מטרד סביבתי חמור ביותר", כתבה המדינה לבית המשפט לעניינים מקומיים בבקשה שהגישה למתן צו ההריסה. "המלון ממוקם באזור תיירותי חשוב. הותרתו במצבו הנוכחי כשהוא נטוש ואינו משמש ליעדו המקורי כמלון תקופה ארוכה מהווה עבירה של סטייה מהיתר". עוד נכתב כי "השארת המבנה במצבו הנוכחי מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי וזאת בשים לב לגודלו העצום של המבנה והעובדה כי הוא נמצא ברחק כ-150 מטר מחומת העיר העתיקה. מצב זה פוגע אנושות בחזות העיר ובערך הסביבתי המיוחד של העיר העתיקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"תופעת הנכסים הנטושים פוגעת בעיר"

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, מסר: "את בעיית הנכסים הנטושים והלא שמישים ברחבי הערים חייבים לחסל ולכן החלטנו להילחם בה ללא פשרות. מדובר במאות אלפי מטרים רבועים (מ"ר) בירושלים, ולמעלה ממיליון וחצי מ"ר נטוש ברחבי ישראל. אלו מעיבים על מצוקת הדיור ומעלים את מחירי הנדל"ן". את צו ההריסה הגדיר ברקוביץ כ"מהלך אסטרטגי, אשר ללא כל ספק יניע את בעלי הנכסים להשמיש אותם. לצד זה, הגיע הזמן להטיל ארנונה על נכסים נטושים ולתקן את החוק בעניין, במקביל נמשיך להשמיש נכסים נטושים, גם באופן זמני, באמצעות פעילות יזמית להכנסת גופים ציבוריים שונים אליהם".

לדבריו, "מדובר במיקום מרכזי ומכריע, 150 מטר מחומות העיר העתיקה, מקום שיכול להציע חדרי מלון רבים ולחזק את הכלכלה המקומית ואת היצע מקומות התעסוקה בעיר. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו להביא להשמשתו. אני קורא לבעלי הנכסים לעבוד יחד אתנו לחיזוקה של ירושלים ולמניעת תופעת הנכסים הנטושים, הפוגעת בעיר".

מלון פנינת דן, כיכר צה"ל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"יכול לחזק את הכלכלה המקומית". חזית המלון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully