וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכס הקדוש זעמו, אך מקדונלדס הצליחה לכבוש גם את הוותיקן

4.1.2017 / 0:50

ענקית המזון המהיר האמריקנית פתחה סניף ברומא הסמוך למקום מושבו של האפיפיור. גורמי דת בכירים התנגדו לכך נחרצות וכך גם אחרים החוששים לפגיעה במסורת התרבותית. "זאת חרפה"

סניף מקדונלדס ברומא, בסמוך לקריית הוותיקן, דצמבר 2016. רויטרס
שלט המוביל לסניף מקדונלדס הסמוך לבזיליקת פטרוס הקדוש/רויטרס

ענקית המזון המהיר מקדונלדס פתחה סניף חדש במרחק של כמה צעדים מהכיפה הלבנה של בזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן, למורת רוחם של כמה אנשי דת ובעלי עסקים מקומיים. הפתיחה של המקום ביום שישי האחרון בסמוך לביתם הרוחני של 1.2 מיליארדר קתולים לא לוותה בקול תרועה.

כשהתכנית הוצגה לראשונה בשנה שעברה, אחד המבקרים הבולטים ביותר שלה היה החשמן אליו סגרצ'יה, שאמר כי הרשת האמריקנית זרה למסורת הקולינרית של רומא והמזון שהיא מוכרת אינו בריא במיוחד. "חנות הסנדוויצ'ים הענקית בבורגו פיו היא חרפה", אמר אז לעיתון לה רפובליקה. "עדיף היה להשתמש במקום הזה לצרכים של האזור, לנדיבות, למקלט ולסיוע למי שסובל, כפי שהאב הקדוש מלמד". על אף הזעם של הכס הקדוש, שני נזירות נצפו אתמול כשהן נכנסו בשעת הצהריים לסניף.

מקדונלדס הדגישה כי המסעדה החדשה נפתחה באזור תיירותי מחוץ לוותיקן, על אף שהמבנה עצמו הוא נכס של האפיפיורות. "כמו בכל מקום אחר באיטליה שבו נמצאת מקדונלדס ליד אתרים היסטוריים, הסניף הזה התאים את עצמו ביחס לסביבה ההיסטורית", מסרה החברה.

כמה בעלי עסקים מקומיים כתבו מכתב לאפיפיור פרנציסקוס וביקשו ממנו למנוע את כניסת רשת המזון, מחשש שהיא תפגע בזהות התרבותית, האומנותית והחברתית של השכונה. הוא טענו כי האזור "רווי" כבר במסעדות ובחנויות לספרי דת וכי תיירים נוספים שיבואו לאזור יגבירו את הסיכון הביטחוני. עם זאת, אחרים בירכו על הסניף החדש של מקדונלדס, כולל רפאלה סקרנו, שעובדת בסמוך. "כל מה שעוזר לכלכלה של המדינה הוא טוב עבורי", אמרה.

ברחבי איטליה מתחולל קרב בין ערים למסעדות מזון מהיר. מקדונלדס הגישה תביעה בסך 20 מיליון דולר נגד ראש העיר של פירנצה, אחרי שהעיר דחתה בקשה של הרשת לפתוח סניפים בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully