וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הגורלי של אלאור אזריה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

שופטי בית הדין הצבאי יצטרכו לקבוע אם החייל שירה במחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון אשם או זכאי. שינויים יחלו בתנועת הרכבות בשל עבודות תשתית. בעולם יציינו את יום הברייל הבינלאומי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הכרעת הדין של אלאור אזריה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי יפו. אוגוסט 2016. מגד גוזני
אשם או זכאי? אזריה בבית הדין הצבאי ביפו באוגוסט האחרון/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יוכרע דינו של החייל אלאור אזריה המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. בדיון שיתקיים בבסיס הקרייה שבתל אביב יצטרכו השופטים לקבוע אם אזריה אשם או זכאי בסעיף ההריגה שבו הואשם על ידי הפרקליטות הצבאית. משפטו של אזריה התנהל לאורך חודשים ארוכים, ובפני צוות השופטים הופיעו 52 עדים - 21 עדי תביעה ו-31 עדי הגנה. כל צד ניסה לשכנע את בית המשפט כי גרסתו לירי השנוי במחלוקת היא הנכונה, וכעת ייאלצו השופטים להחליט אם לזכות את אזריה מכל אשמה, להאשים אותו בהריגה או לבחור בדרך הביניים ולהרשיע אותו בסעיף קל יותר על פי המשפט הצבאי.

שיבושים בתנועת הרכבת

עבודות תשתית בתחנות רכבת בתל אביב. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
ארבעה ימים שבהן ייסגרו תחנות תל אביב האוניברסיטה והרצליה/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהחל מהיום ולמשך ארבעה ימים ייסגרו תחנות הרכבת תל אביב האוניברסיטה והרצליה. כתוצאה מכך, צפויים שינויים בתנועת הרכבות ושיבושי תנועה רבים. העבודות יחלו היום בשעה 19:00 וסיומן מתוכנן ליום ראשון, 8 בינואר, בשעה 5:00 בבוקר. תנועת הרכבות מצפון לכיוון המרכז צפויה להיעצר בתחנת בית יהושע, ומערך תחבורה חלופית יפזר את הנוסעים אל התחנות ברחבי גוש דן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ביקור נשיא הסנאט הצרפתי בכנסת

ח"כ אלי אלאלוף יו"ר וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
יו"ר קבוצת הידידות ישראל-צרפת. ח"כ אלאלוף/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר נשיא הסנאט הצרפתי ז'ראר לרשה בכנסת ישראל ויהיה אורחו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לאחר קבלת הפנים, צפוי לרשה לערוך שורה של פגישות עבודה. בין היתר, הוא ייפגש עם ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יו"ר קבוצת הידידות ישראל-צרפת וכן עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

שביתה בקווי אגד בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביתת אזהרה של יום אחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ישבתו עובדי חברת אגד בירושלים החל ממחר מהשעה 5:00 בבוקר. השביתה מתקיימת לאחר שבשיחות שנערכו בין הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר לא הגיעו הצדדים להסכמות. השביתה תימשך יום אחד, כשביתת אזהרה נוכח מה שמכנים בוועד החברה "התנהלות הנהלת אגד שפוגעת בציבור הנהגים ובשל התרשלות המדינה בשמירה על ביטחונה וקיומה של אגד כחברת ההסעות החשובה בישראל".

יום הברייל הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
לואי ברייל הצרפתי המציא את השפה בנערותו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הברייל הבינלאומי. מדובר בצורת קריאה וכתיבה המיועדת לעיוורים, שסימניה מורכבים מנקודות בולטות שבאמצעות חוש המישוש ניתן לעשות בה שימוש. היום המיוחד נקבע לתאריך זה מאחר וזהו תאריך הולדתו של ממציא השפה – לואי ברייל. ברייל היה צרפתי שהתעוור בילדותו וכשהיה נער פיתח את השפה. מטרתו של יום הברייל הוא להעלות למודעות את השפה כדי להוציא עוד ועוד ספרים הכתובים בשפה זו וכן לחגוג את הישגו של לואי ברייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully