וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק בארה"ב להעברת השגרירות לירושלים: "די להבטחות הריקות"

3.1.2017 / 23:46

שלושה סנאטורים רפובליקנים הגישו לקונגרס את חוק ההכרה בירושלים והעברת השגרירות: "זו הבטחה שניתנה לפני שני עשורים וטרם מולאה". אבו מאזן: "לא מאמין שטראמפ יעביר את השגרירות לירושלים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים קורמת עור וגידים: היום (שלישי) החל הקונגרס האמריקני את פעילותו במושב הראשון שלאחר הבחירות לנשיאות, וקבוצה של שלושה סנאטורים רפובליקנים - טד קרוז מטקסס, מרקו רוביו מפלורידה ודין הלר מנבאדה, כבר מיהרו להגיש את "חוק ההכרה בירושלים והעברת השגרירות".

"ירושלים היא בירת הנצח המאוחדת של ישראל", כתב סנאטור קרוז בהודעה שפרסם. לדבריו, "לממשל אובמה היה 'חוזה' נגד העם היהודי. כעת הגיע הזמן להפסיק עם הדיבור הכפול וההבטחות הריקות - ולהעביר את השגרירות לבירתה של בעלת בריתנו הגדולה, ישראל. אני מצפה לעבוד עם ממשל טראמפ כדי לגרום לזה לקרות".

דונלד טראמפ עם הסנטור טד קרוז בעצרת בקפיטול. רויטרס
"לממשל אובמה היה 'חוזה' נגד העם היהודי". טד קרוז עם טראמפ/רויטרס

סנאטור מרקו רוביו הוסיף כי "ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי, וזה המקום שבו צריכה להיות השגרירות. הגיע הזמן שהנשיא והקונגרס ישימו סוף להתעלמות מהחוק האמריקני, באמצעות דחייה של העברת השגרירות זה למעלה משני עשורים".

סנאטור הלר כתב בהצהרה, כי "במשך שנים תמכתי בצורך האמריקני לאשרר את התמיכה באחת מבעלות בריתנו החזקות ביותר, על ידי הכרה בירושלים כבירת הנצח הבלתי ניתנת לחלוקה. זו הבטחה שניתנה לפני שני עשורים וטרם מולאה. הממשלים באים והולכים, אבל החוזק של השותפות שלנו נשארת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דגל ארה"ב בחצי התורן, שגירות ארצות הברית תל אביב. 29 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
תעבור לירושלים? שגרירות ארצות הברית בתל אביב/ראובן קסטרו

החוק להעתקת השגרירות האמריקנית אושר בקונגרס ב-1995, אולם מאז מעולם לא יושם. מדי חצי שנה דחו הנשיאים האמריקנים את העברת השגרירות בעוד חצי שנה, במעין הליך שגרתי. בריאיון לוואלה! NEWS העריך בחודש שעבר ג'ונתן שנוצר, סגן נשיא מכון המחקר FDD בוושינגטון, כי חלון ההזדמנויות הבא עבור ממשל טראמפ לבצע את המהלך יהיה בחודש יוני. טראמפ עצמו התחייב במהלך קמפיין הבחירות כי יעביר את השגרירות לירושלים, ואף מינה לתפקיד השגריר בישראל את דייויד פרידמן, עורך דינו היהודי המזוהה עם השקפת עולם ימנית שהביע תמיכה נלהבת במהלך.

בצל התנעת המהלך האמריקני, התייחס הערב יו"ר הרשות הפלסטינית לנושא. לפי דיווח ב"הארץ", בפגישה עם נציגים של מפלגת מרצ אמר אבו מאזן כי הוא אינו סבור שטראמפ יעביר את השגרירות לירושלים. "אנחנו נוהגים בסבלנות ואיפוק מול ההצהרות של הנשיא הנבחר טראמפ", אמר אבו מאזן לדברי המקור שהשתתף בפגישה. "אנחנו מבינים שדברים שנאמרים בזמן קמפיין לאו דווקא ישקפו את המציאות של כהונתו. אני לא מאמין שהוא יעביר את השגרירות לירושלים. אפילו הוא מבין שזה מהלך עם משמעויות בלתי-הפיכות ונרחבות מעבר לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully