וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוויח את זה ביושר": עימות סוער בכנסת בצל חקירת ראש הממשלה

3.1.2017 / 23:15

בעיצומו של הפיליבסטר לעיכוב חוק התאגיד, שנערך שעות ספורות לאחר חקירת ראש הממשלה, הציתה הפרשה דיון ער במליאה. ח"כ סויד: "נעשה מסע דה-לגיטימציה למשטרה". ח"כ אמסלם: "מעולם לא היה כזה זלזול בראש ממשלה"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: ראש הממשלה נחקר במעונו בחשד לקבלת טובות הנאה, אמש)

הדיונים שנמשכו אל תוך הלילה (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת ליל הפיליבסטר שיזמה האופוזיציה לעיכוב החוק לדחיית עליית התאגיד לאוויר, גררו ח"כים להתנצחות סוערת. הסיבה: חקירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהסתיימה זמן קצר לפני ההתכנסות.

במהלך נאומה של ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), שנמשך 50 דקות, יצא ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) להגנת ראש מפלגתו. "מעולם לא הייתה חוצפה וחוסר כבוד לראש ממשלה כמו בשנים האחרונות", אמר. אמסלם הביא כדוגמה את מסיבת יום ההולדת ה-90 שנערכה לנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שעלותה הסתכמה ב-11 מיליון שקל שנאספו בתרומות. "אני מניח שאם היינו עושים מסיבה כזו לראש הממשלה, מר יצחקי (ניצב מני יצחקי, המפקח על החקירה נגד נתניהו – י"א) היה מגיע עם ארבע ניידות".

ח"כ סויד השיבה לו כי אין זה יד המקרה שנתניהו מקבל את היחס הזה. "אני מקבלת את העובדה שיש עליהום על ראש הממשלה, אבל בניגוד לתפיסה שלך, הוא הרוויח את זה ביושר. לא יכול להיות שיהיה לנו ראש ממשלה שמחרב כל דבר שפוגע בהישרדות שלו", אמרה.

לקריאה נוספת:
"האיום האיראני החדש של נתניהו": זה האיש שחוקר את ראש הממשלה
נתניהו ב-2008: "ראש ממשלה בחקירה לא חושב על האינטרס הלאומי"
לילה לבן בכנסת: הצעת החוק לדחיית שידורי התאגיד אושרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס שגרירים, משרד החוץ, ירושלים. ינואר 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מחרב כל דבר שפוגע בהישרדות שלו". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד הוסיפה, כי חברי הליכוד הם שהחלו בהכפשת המשטרה בעקבות החקירה. "לאחר שהכפישו את התקשורת בשנים האחרונות, בג"ץ ומערכת המשפט - היום נחשף מסע הדה לגיטמציה למשטרת ישראל", אמרה. "אתה מעלה טענות שיגרמו לציבור לאבד את האמון שיש לו במשטרת ישראל, כדי לגרום לכך שהיא תראה גרועה כשהיא חוקרת את ראש הממשלה".

"יש פה צבא שלם רציני מאוד שכל תפקידו ליירט את הימין מהשלטון", השיב לה אמסלם. "ראש היחידה לחקירות הונאה לא אמור להיכנס לפוליטיקה. אפעל לקדם חקיקה שלא תאפשר לבעלי תפקידי מפתח כאלה להצטרף לפוליטיקה לאחר פרישתם, אלא לאחר צינון של עשר שנים לפחות".

רויטל סוויד, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"לא יכול להיות שיהיה לנו ראש ממשלה שמחרב כל דבר שפוגע בהישרדות שלו".סויד/דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully