וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של אלאור אזריה לפני ההכרעה: "השמיים נפלו עלינו"

3.1.2017 / 11:02

במכתב שכתבה אתי לאחיה אלאור, שמחר יכריע בית המשפט אם יורשע בהריגת מחבל מנוטרל, ביקשה מעם ישראל "להדליק נר ולהתפלל לבורא עולם שיחזיר אותו" והדגישה "יש שופט אחד, וזה אבא שבשמיים"

עריכה: יאיר דניאל

אתי, אחותו של החייל אלאור אזריה, שירה במחבל מנוטרל בחברון ומחר יוכרע דינו באחד המשפטים הצבאיים המתוקשרים בישראל, כתבה לו היום (שלישי) מכתב שהפיצה ברשתות החברתיות. במכתב, תיארה את "היום הארור שבו ביצעת את המוטל עליך והצלת חיים, ומאז השמיים נפלו עלינו" והוסיפה: "אני פוחדת וכואבת כל כך, אבל אם זאת יודעת שיש שופט אחד בלבד וזה אבא שבשמיים, והוא שומר על ילדיו. אז אבא היקר, הקב"ה, בבקשה החזר אותו הביתה מחר, החזר אותו למקומו הטבעי".

האחות צירפה להודעה שהפיצה את תמונתו של אזריה ביום גיוסו בגבעת התחמושת. "התעוררנו מוקדם מאוד בבוקר. כולנו נרגשים וגאים כל כך, ואתה לבשת את החיוך מלאך הזה שלך כמו כל יום מאז שנולדת, יצאת מהבית עם התיק הענק הזה על גבך כולך מלא בהתרגשות וגאווה, ההורים ודוד ויקטור מאחורייך בערבוב רגשות חוששים לחוצים ומתרגשים, אנחנו האחים הולכים אחרייך בגאווה ראש מורם, אחינו הקטן הבן זקונים הולך להיות לוחם למען המדינה", כתבה.

אלאור אזריה בגבעת התחמושת ביום גיוסו, 2014. פייסבוק, צילום מסך
אזריה ביום גיוסו, מהמכתב שהפיצה אחותו/צילום מסך, פייסבוק

"רק אנחנו יודעים כמה קשה נלחמת כדי לשמור על תפקידך כלוחם, עם ברך שעושה לך בעיות וכל יום בלילה היית סובל מכאבים אבל לא ויתרת, כי אתה פה למען המולדת", המשיכה. "כל הגדוד שלך יכול להעיד עלייך אחי הקטן שלא ידעת לומר לא. אם זה במשמרות כדי שאחר יוכל לצאת לאפטר או לסופ"ש בבית, אם זה להחליף מישהו שהיה חולה ורצית שינוח למרות שהיית אחרי שמירה אתה בעצמך. בכל המסעות שיכולת להיות ראשון בחרת להיות אחרון עם מי שמאוד קשה לו ולעודד אותו שימשיך, אני יכולה לרשום ספר על הלב הזה המיוחד שלך חיים שלי".

לסיכום, התייחסה להכרעת הדין וביקשה מעם ישראל להדליק נר למען אלאור ולהתפלל. "עם ישראל היקר, אנא מכם, הדליקו נר והתפללו חזק לבורא עולם שיחזיר לנו את הילד של כולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יממה לפני הכרעה במשפט: סרטון תמיכה חדש באלאור אזריה פורסם ברשתות החברתיות. מערכת וואלה! NEWS
"בקרוב תצא מהחושך". מתוך סרטון של המפגינים התומכים באזריה/מערכת וואלה! NEWS

מחר יקבעו שופטי בית הדין הצבאי ביפו אם החייל, שירה במחבל מנוטרל בחברון, מורשע או זכאי בסעיף ההריגה שבו הואשם על ידי הפרקליטות הצבאית. משפטו של אזריה התנהל לאורך חודשים ארוכים, ובפני צוות השופטים הופיעו 52 עדים - 21 עדי תביעה ו-31 עדי הגנה. כל צד ניסה לשכנע את בית המשפט כי גרסתו לירי השנוי במחלוקת היא הנכונה, וכעת ייאלצו השופטים להחליט אם לזכות את אזריה מכל אשמה, להאשים אותו בהריגה או לבחור בדרך הביניים ולהרשיע אותו בסעיף קל יותר על פי המשפט הצבאי.

ההחלטה צפויה להינתן בשעה 10:00 בבוקר, ובאותו הזמן מתכננים להגיע עשרות מפגינים לבית הדין כדי להביע תמיכה בחייל ולקרוא לשופטים לזכות אותו מכל אשמה ולשחררו באופן מידי. אם אזריה יורשע, צפויות ההפגנות להימשך לאורך הדיונים בעונש שיוטל עליו, ואף לאחר מכן.

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
משפט מתוקשר שמגיע לרגעי ההכרעה. אזריה בבית הדין הצבאי/מגד גוזני

לדברי רן כרמי בוזגלו, מראשי הפעילים למען שחרור החייל, "מחר המטרה לגדוש את הרחובות שסמוכים לבית הדין ולהפגין את העוצמה של עם ישראל שנחוש להחזיר הבייתה את החייל ששלחנו לקרב. ציבור גדול שמגלם את ערך הערבות ההדדית, ערך שנשכח על ידי מפקדי צהל במקרה, יגיע לתמוך באלאור". בין השאר, מתכננים להגיע גם חברי הכנסת איוב קרא ואורן חזן מהליכוד. כמו כן פעילי עוצמה יהודית עם ראשיהם ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר.

"אנחנו בקשר עם המשטרה והם מבינים שלא ניתן לעצור את העם שיעשה הכל להחזיר את החייל הבייתה", אמר בוזגלו. "הכרעת הדין מחר היא לא של אלאור אלא היא של כל חייל וחיילת שאנו כהורים שולחים אותם מתוך אמונה שאנו מפקדים אותם בידיהם של המפקדים הראויים, והשאלה שעל הפרק היא אם אכן זה המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully