וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן על החילוניות: העליון בהודו אסר על שימוש בדת למשיכת בוחרים

3.1.2017 / 0:18

בית המשפט קיבל עתירה של פוליטיקאי מלפני 20 שנה, ופסק כי יבוטלו תוצאות שיושגו דרך הצהרות הנוגעות לדת ולמעמד. ההחלטה תשפיע על ראש הממשלה מודי, שמפלגתו ההינדית הלאומנית נודעת בקו אנטי-מוסלמי

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. AP
צפוי לחפש כהונה נוספת ב-2019. ראש ממשלת הודו מודי/AP

בית המשפט העליון בהודו אסר אמש (שני) על פוליטיקאים להשתמש בדת או במעמד החברתי (קאסטה) שלהם כדי למשוך קולות של בוחרים. הפסיקה צפויה לשנות את האסטרטגיה של המפלגות השונות לקראת הבחירות הבאות. "תהליך הבחירות חייב להיות חילוני", קבע בית המשפט.

באופן רשמי הודו היא מדינה חילונית, אולם המפלגות בוחרות בדרך כלל מועמדים בהתאם לדתם ולמעמדם על מנת למשוך מצביעים. כך נהגה גם מפלגת השלטון של ראש הממשלה נרנדרה מודי, שהריצה מצע הינדו לאומני. חלק מחבריה הואשמו בעבר בהתבטאויות נגד מוסלמים כדי לגרוף קולות.

הפסיקה התקבלה רק כמה שבועות לפני הבחירות במדינת אוטר פרדש, המדינה המאוכלסת ביותר בהודו, שבה לסוגיות הדת והמעמדות יש לרוב חלק מרכזי בקמפיינים השונים. לתוצאות הבחירות תהיה השפעה על ההתמודדות הצפויה של מודי על כהונה נוספת ב-2019. בהמשך השנה ייערכו בחירות גם במדינות פנג'אב, אוטראקהאנד, גואה ומניפור.

בית המשפט העליון, שקיבל עתירה שהוגשה כבר ב-1996 על ידי פוליטיקאי אחד, כתב בפסיקתו כי יש להגן על הרוח החילונית של החוקה. בדעת הרוב של הרכב בן שבעת השופטים נקבע עוד כי תוצאות בחירות יבוטלו אם מועמד פנה אל בוחרים דרך הצהרות דתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully