וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש חריף שכל ורגיש": מאות ליוו למנוחות את השר לשעבר יעקב נאמן

3.1.2017 / 0:22

נאמן, פרופ' למשפטים ולשעבר שר המשפטים ושר האוצר, הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלה קשה. כ-800 אנשי ציבור, חברים ובני משפחה הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה בהר הזיתים בירושלים. הרב הראשי לאו ספד: "איש חכם ובעל רגש בלתי נדלה". הרב עמאר: "היה בעל חוכמה נפלאה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

כ-800 מאות אנשי ציבור, חברים ובני משפחה ליוו למנוחות אתמול (שני) בהיכל שלמה בירושלים את השר לשעבר יעקב נאמן, שהלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה והוא בן 77.

בהלוויה נכחו פוליטיקאים רבים ובכירי עולם המשפט בעבר ובהווה. בין הנוכחים: נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הפנים אריה דרעי, שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לשעבר דן מרידור, נשיאי בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס ודורית ביניש, פרקליט המדינה שי ניצן ועו"ד ציון אמיר.

ריבלין ספד לנאמן ואמר כי "מעטים ידעו שדלתך הייתה פתוחה לא רק לשועי הארץ, אלא גם לדלת העם. פעמים רבות היית האור שנשלח ברגעי משבר ומתח, לראשיה, שריה ויועציה". עוד אמר ריבלין כי "יותר משהיית איש של משפט, היית איש של חיבורים, אדם של פשרה ומעש - סמל לתורה עם דרך ארץ, תורה ואקדמיה, פרקטיקה פרטית ופעילות ציבורית".

שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, ינואר 2012. ראובן קסטרו
בן 77 במותו. יעקב נאמן/ראובן קסטרו

בתו של נאמן, יעל בר שי, ספדה לאביה. "סוף סוף אתה נח בשלווה וברוגע. כל כך יגענו לשעותיך האחרונות כך בשלווה. כמה שונה וזועקת השלווה הזו לעומת מקצב החיים המטורף שלך, חייך שנדמו למרוץ הגיעו לסיומם", אמרה. "כל כך הרבה הספקת אבא ב-77 שנותיך - לגדל עם אימא שישה ילדים ו-32 נכדים. כן, גם את הנכדים גידלת. הקשר שלך איתם ואתנו היה מיוחד - למרות כל הלחץ בעבודה, בעשייה הציבורית בענייני צדקה, בנסיעות התכופות לחו"ל, מצאת תמיד זמן בשבילנו. אמרת לי פעם שזמן אין אף פעם, זמן מוצאים.

"הספקת בזכות מאמציה של אימא לראות את ספרך עליו עמלת בשנתיים האחרונות יוצא לאור. הספקת להדליק אתנו נרות חנוכה ערב ערב בשבוע האחרון ולהתרגש", הוסיפה. "איש עבודה היית אבא, איש של תורה, איש של גמילות חסדים. אהבת באמת את כולם וחלקת כבוד לכולם – מגישת התה במשרד, עובד ניקיון, מתמחה או שותף. איש נשמה גדולה היית אבא, עם פרישתך מהמשרד הלכה ממנו הנשמה. אני מבקשת ממך סליחה אבא, סליחה על כל הפעמים שלא פיניתי לך זמן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלווייתו של יעקב נאמן בהיכל שלמה בירושלים, 2 בינואר 2017. רוני כנפו
מאות הגיעו ללוות את נאמן בדרכו האחרונה, אתמול/רוני כנפו

הרב הראשי דוד לאו ספד לנאמן. "הוא למד תורה עם החולים במחלקה הקרדיולוגית, אולי זה דחה את הקץ בכמה ימים אבל הגזירה היא גזירה. הוא היה חכם, פיקח ובעל תושייה. הרגש שבו לא היה פחות מהשכל שבו. הוא היה נותן בסתר, איש לא ידע את רוחב לבו וטוב לבו. לצד החוכמה היה לו רגש בלתי נדלה והוא תמיד היה קשוב לסבל של אחרים", אמר.

הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, אמר כי נאמן היה איש בולט בנוף המקומי. "הוא היה בעל חוכמה נפלאה ובעל יישוב הדעת שלא רואים. מתינות וסבלנות שלא רואים. רגש מיוחד במינו. איש עמוק שממלא את כל היישות שלו. את כל זה הוא ניתב בנתיבותיה של התורה הקדושה. תמיד ראו את אהבת התורה האמתית שהייתה בו, בצניעות. הוא אחז בתורה גם באופן אישי על ידי לימוד תורה ובחשק רב, וגם חיזק בכל מקום את אוהלי התורה. הוא היה איש של משפחה שכולו מסור ומושרש עם משפחתו בכל נימי נפשו".

נאמן, פרופסור למשפטים ושותף במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כיהן כשר המשפטים וכשר האוצר. הוא התגורר בירושלים והותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

(עדכון ראשון: 12:00)

הלווייתו של יעקב נאמן בהיכל שלמה בירושלים, 2 בינואר 2016. רוני כנפו
"איש לא ידע את רוחב לבו". הלוויתו של נאמן, אתמול/רוני כנפו
שר הביטחון אביגדור ליברמן בהלווייתו של יעקב נאמן בהיכל שלמה בירושלם, 2 בינואר 2016. רוני כנפו
שר הביטחון אביגדור ליברמן בהלוויתו של נאמן, אתמול/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully