וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעקב נאמן יובא למנוחות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

שר המשפטים והאוצר הלך לעולמו בגיל 77 לאחר התמודדות עם מחלה קשה. גופתה של הנרצחת בפיגוע הירי במועדון באיסטנבול תגיע לישראל. שתי שופטות חדשות ימונו לבית הדין הצבאי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הלווייתו של יעקב נאמן

שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, ינואר 2012. ראובן קסטרו
יטמן בהר הזיתים שבירושלים. נאמן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות השר לשעבר יעקב נאמן בבית העלמין הר הזיתים שבירושלים. נאמן הלך אתמול לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלה קשה. נאמן, פרופסור למשפטים ושותף במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות', כיהן כשר המשפטים וכשר האוצר. הוא התגורר בירושלים והותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

גופתה של הנרצחת בפיגוע באיסטנבול תגיע לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרד הפנים סייע בהטסת הגופה. נאסר בת ה-19/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ינחת ארונה של הנרצחת בפיגוע במועדון באיסטנבול, ליאן נאסר בת ה-19, בישראל. משרד הפנים הודיע כי יממן את הטסת הגופה בעקבות הנחיית שר הפנים אריה דרעי ולאור בקשת המשפחה. נאסר, תושבת טירה, הייתה במועדון בליל השנה האזרחית החדשה יחד עם שלוש חברות, שנפצעו בפיגוע. תחילה הוגדרה נאסר נעדרת אך לאחר כמה שעות אותרה גופתה בבית החולים. בפיגוע הירי נרצחו 39 בני אדם ונפצעו עוד עשרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שתי שופטות צבאיות חדשות

בית הדין הצבאי ביפו. יולי 2016. יותם רונן
השופטות החדשות הן תא"ל אורלי מרקמן ואל"מ מאיה הלך. בית הדין הצבאי ביפו/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס השבעתן של שתי שופטות צבאיות חדשות בבית הדין הצבאי. השופטות החדשות הן תת-אלוף אורלי מרקמן ואלוף-משנה מאיה הלך. בטקס יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר הביטחון אביגדור ליברמן. הטקס יתקיים בנוכחות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, חברי הוועדה לבחירת שופטים ובני משפחותיהן של שתי השופטות החדשות.

15 שנים להשתלטות על קארין A

ספינת הנשק קארין-איי שנתפסה בחופי ישראל ב-2002. GettyImages
על הספינה היו עשרה נוסעים. הנשק שנתפס בקארין A/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנה, בשנת 2002, השתלט חיל הים על ספינת הנשק הפלסטינית "קארין A" בחצי האי סיני במסגרת מבצע "תיבת נוח". כמעט חודש לפני כן הגיע לישראל מידע מודיעיני לפיו הרשות הפלסטינית רכשה את הספינה. משום שמדובר היה בהיקף נרחב של נשק, החליט הרמטכ"ל דאז שאול מופז לצאת למבצע סיכול. לוחמי שייטת 13 השתלטו על הספינה שעליה היו עשרה נוסעים: שני פלסטינים, שלושה לבנונים וחמישה מצרים.

90 שנים למותו של אחד העם

אחד העם. Creative Commons
מנהיג בציונות הרוחנית ואיש רוח בעל השפעה. אשר צבי גינצברג/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנה, בשנת 1927, הלך לעולמו המנהיג הציוני אשר צבי גינצברג, שמוכר יותר בשם "אחד העם". אחד העם הוא מראשי הציונות ומייסד את זרם הציונות הרוחנית. נוסף על תרומתו לציונות, אחד העם נחשב איש רוח משפיע ולו כמה טקסטים מכוננים. המאמר המוכר שלו הוא "לא זו הדרך" מ-1889. את השם "אחד העם" אימץ כשחתם על כתביו, מתוך צניעות, בניסיון להראות כי הבעיות שעליהן הוא כותב רלוונטיות לכל העם היהודי והוא רק אחד מפשוטי העם שמביע דעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully