וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק השקיות נכנס לתוקף: "הצרכנים נענים, רוצה לעשות משהו טוב"

1.1.2017 / 15:16

בעל רשת "יוחננוף" אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי רבים כבר קנו שקיות רב-פעמיות, וציין שהוא סבור שאנשים יימנעו מרכישת שקיות ניילון בעשר אגורות, בשל הרצון לחסוך ולשמור על הסביבה. "המטרה היא להפחית את השימוש בשקיות, וזה כבר קורה"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

החוק הקובע כי שקיות הניילון לא יינתנו יותר בחינם ברשתות השיווק, ויעלו עשר אגורות, נכנס הבוקר (ראשון) לתוקף, ובסופרמרקטים השונים כבר דיווחו על דרישה עולה לשקיות רב-פעמיות. "קיבלנו את שקיות הבד והתחלנו בחלוקה", אמר בריאיון לוואלה! NEWS איתן יוחננוף, בעל רשת "יוחננוף".
"יש דרישה ערה כבר מהשבוע שעבר לשקיות הרב פעמיות, והבוקר, כשנכנס החוק לתוקף, יש היענות גדולה יותר של הצרכנים וזה מבורך. המטרה של החוק היא להפחית דרסטית את השימוש בשקיות, וזה כבר קורה".

יוחחנוף ציין כי מעבר לחסכון בכסף, אנשים יעברו לשקיות רב-פעמיות בשל הרצון לשמור על הסביבה. "כולם רואים בחוק דבר רציני ורצוי", אמר. "כל אחד מאיתנו הוא חלק מהמדינה, ואנחנו מכירים את בעיית השקיות בעולם ונשמח להיפטר ממנה. בנושא הירוק, אם יש משהו שהוא מבורך ואפקטיבי זה חוק השקיות. כולנו חיכינו וציפינו. אנחנו בעד, אנחנו רוצים לעשות משהו טוב".

עמדת אריזת הקנייה, סניף יינות ביתן, חדרה. 1 בינואר 2017. שלומי גבאי
קופה בסניף יינות ביתן בחדרה, היום/שלומי גבאי

יוחננוף סיפר כי ברשתו החלו במבצע, שבמסגרתו אדם שקונה מעל מאה שקלים יקבל שקית אחת, מעל 200 יקבל שתי שקיות וכך הלאה עד חמש שקיות בחינם. "אנחנו מוכנים לגמרי", הדגיש "הקופאיות מדווחות על היענות ועל כך שהלקוחות שואלים שאלות. אנחנו מקווים שזה לא יפגע בקצב העבודה בקופות, כי הקופאית לא יכולה לסגור חשבון לפני שמקבלים החלטה על השקיות. אני בטוח שנעבור את זה ונעשה משהו טוב".

לפי החוק, הכסף שישולם בעבור השקיות יגיע במלואו לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, וישמש לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר ברחבי הארץ ולהסברה על החוק החדש. השר להגנת הסביבה זאב אלקין רשאי להרחיב את החוק לכלל בתי העסק, ואף להעלות את מחיר השקית. כיום מוציאות רשתות השיווק יותר מ-88 מיליון שקלים בשנה על חלוקת השקיות, וסכום זה מגולגל אל הצרכן באמצעות מחירי המוצרים. כעת, כל אדם יישא בעלויות לפי היקף הצריכה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully