וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות מין נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו

1.1.2017 / 16:34

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את גיל שפר, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, החשוד במעשים מגונים בזמרת שאותה הסיע ברכבו. עם זאת, לא נמצאו ראיות לכך שהוא כלא אותה בניגוד לרצונה, כפי שנחשד בתחילה. סנגורו: "תלונה מופרכת שאין בה דבר"

עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: דיווח באולפן וואלה! NEWS על החשדות נגד גיל שפר, בחודש שעבר)

המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי ישנה תשתית ראייתית נגד ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה גיל שפר החשוד בביצוע מעשים מגונים בזמרת שאותה הסיע ברכבו. עם זאת, המשטרה לא אספה ראיות לכך ששפר כלא את המתלוננת. הממצאים הועברו לידי פרקליטות מחוז תל אביב.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהגישה הזמרת בחודש אוקטובר, שבה נטען כי שפר, המשמש כיום קונסול כבוד של יפן בישראל, ביצע לכאורה מעשים מגונים בזמרת בעת שהסיע אותה ברכבו וכן כי לקח אותה בניגוד לרצונה למפגש חברתי כלשהו ומנע ממנה להגיע לביתה, תוך הפעלת לחץ ובאופן שגרם לה לחוש כלואה. במסגרת החקירה נחקר גיל שפר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים וכליאת שווא, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירה מגוונות. ממצאי החקירה ביססו כאמור תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של מעשים מגונים על ידי שפר, אך לא התבססה תשתית ראייתית לביצוע עבירה של כליאת שווא.


עוד בוואלה! NEWS:
גרסת חברי גיל שפר החשוד בתקיפה מינית: המתלוננת ביקשה לעלות לדירה
גיל שפר החשוד בעבירות מין נחקר: "התלוננה בלחץ בן זוגה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש לשכת נתניהו לשעבר, גיל שפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה. בחודש שעבר הכחיש שפר בחקירתו במשרדי להב 433 את הטענות נגדו. לדבריו, בתום אירוע בירושלים שבו נכחה גם המתלוננת, הזמינו הוא וחברו את הזמרת לנסיעה לתל אביב. לפני שיצאו לדרך הם הציעו גם להזמין לה מונית, אולם היא העדיפה להצטרף אליהם. במהלך הנסיעה הם אחזו ידיים "באקט חברי בלבד". הוא הוסיף כי התלונה נולדה מתוך לחץ, שכן חבר של הזמרת חיפש אותה לאחר ששבה באיחור לביתה בתום הבילוי המשותף.

לפי גרסתו של שפר, במהלך הנסיעה התקשר אליו הזמר חיים ישראל, והזמין אותו לביתו. לטענת החשוד, בשלב זה הוא הציע לזמרת להזמין לה מונית שתאסוף אותה מבית החבר לביתה. מכאן ואילך הגרסאות חלוקות: שפר וחברו טענו כי כשהבינה הזמרת כי בדירה ישנם מוזיקאים וכן כמה מפיקים בתחום המוזיקה, היא זו שביקשה לעלות לדירה כדי להיחשף אליהם. מנגד, טענה הזמרת כי שפר מנע ממנה לצאת מהמכונית וכלא אותה עד שהסכימה לעלות לדירה.

מסנגורו של שפר, עורך הדין גיל פרידמן, נמסר: "מדובר בתלונה מופרכת ונבזית שלידתה בחטא ושאין בה דבר, אנו מברכים על העברת התיק לגורמים המשפטיים המוסמכים ומשוכנעים שלאחר שילמדו את פרטיו, האמת תצא לאור והתיק ייסגר".

סוף לשמועות: שפר לא ישמש עד מדינה נגד נתניהו

חקירת שפר התנהלה במקביל לבדיקת ראש הממשלה בנימין נתניהו. כשפרשת שפר התפוצצה רמזו מקורביו כי היא נולדה כדי ליצור לחץ על מי שהיה ראש הסגל של ראש הממשלה במטרה שישמש עד מפליל נגדו ונגד משפחתו.

במשטרה הכחישו זאת כל העת ופרסום ההודעה היום על העמדתו לדין מסיר סופית אפשרות זו מהשולחן. מקורביו של שפר תהו היום אם החלטת המשטרה בעיתוי הזה נועדה להדוף את גל השמועות הזה. עם זאת, סנגורו אמר היום כי לא התנהלו שום מגעים בין מרשו ובינו לבין המשטרה סביב שמועות אלה והדיפתן. כעת, נגד שפר, שלא יהיה עד מדינה, עשוי להיות מוגש כתב אישום מקל בעבירות מין, שהחמורה שבהן היא ביצוע מעשה מגונה.


(עדכון ראשון 13:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully