וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הפסקת האש השברירית: פוטין ונתניהו שוחחו על התיאום בסוריה

31.12.2016 / 20:40

ראש הממשלה והנשיא הרוסי דנו במצב בסוריה, ועל התיאום בין שתי המדינות בזירה זו. במקביל, ארגוני האופוזיציה איימו לסגת מהפסקת האש, אם הממשל ימשיך לתקוף את המורדים באזור דמשק. מועצת הביטחון אימצה החלטה המברכת על ההפוגה

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שבת) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והשניים דנו במלחמת האזרחים בסוריה ובהמשך התיאום הביטחוני בזירה זו – כך נמסר מלשכת נתניהו. בהודעה נמסר כי אותו התיאום "כבר הוכיח את עצמו במניעת אי הבנות". השיחה מגיעה על רקע הפסקת האש השברירית במדינה, שנחתמה בחמישי האחרון בין המורדים למשטר בתיווך רוסיה וטורקיה. מועצת הביטחון של האו"ם אישרה החלטה המעניקה גיבוי להפסקת האש.

בתוך כך, ארגוני האופוזיציה בסוריה הציבו הערב אולטימטום לרוסיה, ואיימו כי אם עד הערב לא ייעצרו תקיפות המשטר בוואדי ברדא הנמצא מצפון-מזרח לדמשק, הם ייסוגו מהסכם הפסקת האש. "מוסקבה כשלה לעצור את התוקפנות בוואדי ברדא, והדבר מאפשר לנו לא לעמוד בהפוגה", נכתב בהודעה, שבה גם הובעה הנכונות להיענות לכל פעולה צבאית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסקבה רוסיה. אפריל 2016. רויטרס
שוחחו על סוריה ועל התפתחויות נוספות באזור. פוטין ונתניהו, אפריל האחרון/רויטרס

לפני הצבת האולטימטום פרסמו הארגונים הודעה, שבה נכתב כי הממשל ממשיך "להפר את את הפסקת האש, ולפלוש לאזורים שעליה שולטת האופוזיציה". במקביל המורדים התריעו כי משטר אסד "נערך לטבח בוואדי ברדא", והוסיפו כי "האירועים מרוקנים מתוכן את ההסכם שנחתם בחמישי". האופוזיציה אף האשימה את רוסיה בגיבוש שני נוסחים שונים להפסקת האש, שאחד ניתן למשטר והשני למורדים, ועל כן יש לדחות את הדיון בנושא במועצת הביטחון.

טרם השיחה עם נתניהו דיווח הקרמלין כי פוטין ונשיא איראן חסן רוחאני שוחחו בטלפון והסכימו להמשיך בתיאום בין המדינות במטרה להביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. לפי ההודעה, השניים הסכימו על החשיבות של הסכם הפסקת האש, כמו גם של שיחות השלום המתוכננות בקזחסטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תושבים בעיירה א-ראי, מצפון לחאלב, 27 בדצמבר 2016. רויטרס
הפסקת האש בסכנה. העיירה א-רעי שליד חאלב/רויטרס

15 חברות מועצת הביטחון של האו"ם החליטו להעניק גיבוי למאמצים של רוסיה וטורקיה להביא לפתרון המשבר בסוריה. הצעת ההחלטה שעליה הצביעו, אותה הגישו מוסקבה ואנקרה, קוראת גם לגישה "מהירה, בטוחה ונטולת מכשולים" להענקת סיוע הומניטרי לאזרחים ברחבי סוריה. בנוסף נקראות מדינות המועצה לתמוך בשיחות השלום שצפויות להיערך בחודש הבא בקזחסטן, ולהיות שותפות לו. זאת, על אף העובדה שהארגון מקדם שיחות שלום נפרדות.

מוקדם יותר דחקו רוסיה וטורקיה ביתר חברות המועצה לתמוך בהחלטה בהצבעה. "מועצת הביטחון צריכה להשתתף במהלך החשוב הזה", אמר שגריר רוסיה לאו"ם ויטאלי צ'ורקין.

(עדכון ראשון 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully