וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הראשון של 2017: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

בעולם הנוצרי יחגגו את השנה החדשה. חוק שקיות הניילון ייכנס לתוקף ומעתה נצטרך לשלם עשר אגורות לשקית. שנה עברה מאז הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ברוכה הבאה לשנת 2017!

טירת פראג גשר צ'ארלס  ראש השנה האזרחית סילבסטר. ShutterStock
ראש השנה של הנוצרים המערבים. חגיגות סילבסטר בפראג/ShutterStock

אם עדיין לא הבחנתם בכך, אתם צריכים לדעת שהיום זהו היום הראשון של שנת 2017. מכאן, שבמדינות העולם היום זהו ראש השנה. הנוצרים המערבים, שסופרים את השנה לפי הלוח הגרגוריאני, מציינים ביום זה את ברית המילה של ישו, שלפי האמונה נולד שמונה ימים קודם לכן – ב-25 בדצמבר, הלוא הוא חג המולד. החג נפתח בחגיגות ה"סילבסטר" בלילה שבין ה-31 לדצמבר ל-1 בינואר. גם ברית המועצות, שסופרת את השנה לפי הלוח הגרגוריאני, חוגגת את ראש השנה בתאריך זה, כאשר היא חוגגת את ה"נובי גוד" בלילה שבין ה-31 בדצמבר ל-1 בינואר.

עשר אגורות לשקית ניילון

שקיות ניילון. ShutterStock
הכסף ישמש לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר. שקיות ניילון/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום ייכנס לתוקף חוק שקיות הניילון. מדובר בחוק שאישרה הכנסת בחודש מרץ האחרון, לפיו כל שקית ניילון בסופר תעלה עשר אגורות והכסף המבוקש יגיע במלואו לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה וישמש לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר ברחבי הארץ ולהסברה על החוק החדש. מטרת החוק היא לצמצם את השימוש בשקיות המזהמות והבלתי מתכלות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רב-קו גם ברכבת הקלה בירושלים

הרכבת הקלה בירושלים, סוכות 2015. נועם מושקוביץ
הסדר הנסיעות "ערך צבור" מתרחב. הרכבת הקלה בבירה/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהחל מהיום ניתן יהיה לעשות שימוש בהסדר הנסיעות הארצי "ערך צבור" גם ברכבת הקלה שבירושלים. כלומר, ניתן יהיה לטעון את כרטיס הרב-קו בסכומי כסף קבועים ולהשתמש בו בכל אמצעי התחבורה – שכולל גם את הרכבת הקלה. כרטיס זה תקף בכל רחבי הארץ וללא תאריך תפוגה. בכל נסיעה מחויב הכרטיס במחיר נסיעה בודדת, שמופחת מהסכום הצבור.

שנה לפיגוע בדיזינגוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה בני אדם נרצחו. זירת הפיגוע בדיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנה אירע פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף שבתל אביב. המחבל נשאת מלחם, ערבי ישראלי תושב ערערה שבוואדי ערה, הגיע לפאב "הסימטא" בעיר ופתח בירי. שני בני אדם נרצחו – אלון בקל ושמעון רואימי. מלחם נמלט מהמקום ובמהלך מנוסתו רצח את נהג המונית אמין שעבאן. המצוד אחר מלחם נמשך שבוע ובסופו של דבר הוא אותר במבנה נטוש בערערה וחוסל על ידי המשטרה.

חמש שנים למותה של יפה ירקוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זמרת המלחמות". ירקוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חמש שנים, בשנת 2012, הלכה לעולמה הזמרת יפה ירקוני. ירקוני, אחת מבולטות הזמר העברי, זכתה לכינוי "זמרת מלחמות" והייתה פופולרית בעיקר בשנות ה-50 וה-60. היא אחראית לכמה להיטים, בהם "האמיני יום יבוא", "ארצנו הקטנטונת" וגם שיר הילדים "עגלה עם סוסה". בשנת 1998 זכתה בפרס ישראל לזמרי עברי. היא הלכה לעולמה בגיל 86.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully