וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידון התנ"ך למבוגרים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

28.12.2016 / 6:55

משתתפים ממגוון מדינות יגיעו להשתתף בשלב הגמר של החידון בירושלים. שר החוץ האמריקני קרי יישא נאום לקראת סיום תפקידו. 121 שנים עברו מאז סרט הקולנוע המסחרי הראשון ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

החזון של קרי למזרח התיכון

שר החוץ האמריקני תוקף: "רוסיה דחתה את דרך הדיפלומטיה בסוריה". רויטרס
יציג את ה"אני מאמין" שלו. קרי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יציג שר החוץ האמריקני שמסיים את תפקידו בחודש הבא, ג'ון קרי, את החזון שלו לתהליך השלום במזרח התיכון. בנאום שיישא בוושינגטון צפוי קרי למסור את ה"אני מאמין" שלו בנוגע לסכסוך. בין היתר, צפוי קרי להתייחס להחלטה האחרונה של מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להתנחלויות בישראל. נאומו של קרי מתקיים על רקע הביקורת החריפה של ישראל כלפי ארצות הברית וכן שבועות ספורים לפני סיום כהונתו כשר החוץ, לאחר שאחת ממטרותיו בתפקיד הייתה לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון.

התחממות קלה

גשם בתל אביב, 27 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, אתמל/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שאחרי יום סוער במיוחד, היום צפויה עלייה קלה בטמפרטורות והפוגות בגשמים החזקים. עם זאת, מי שציפה להפסקה מהחורף עלול להתאכזב – עדיין יהיה קר מהרגיל ועדיין צפויים טפטופים לאורך מישור החוף. חג החנוכה עד יומו האחרון צפוי להיות גשום וקר במיוחד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בחידון התנ"ך למבוגרים בבנייני האומה. דצמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובנט בחידון אשתקד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבנייני האומה שבירושלים חידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים. מדובר בשלב הגמר של החידון המקוון שיתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. החידון, שיהיה בסימן 50 שנה לאיחוד ירושלים, הוא שיתוף פעולה של ההסתדרות הציונית העולמית ומשרד החינוך ומשתתפים בו מתמודדים ממגוון מדינות. המטרה היא להנגיש את התנ"ך גם למבוגרים ולא רק לנוער, כפי שנעשה בחידון התנ"ך המוכר המשודר ביום העצמאות.

121 שנים להקרנת הקולנוע הראשונה

בית קולנוע. מורג ביטן,
הצופים חששו שהרכבת על המסך תדרוס אותם. אולם קולנוע/מורג ביטן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 121 שנים הוקרן סרט הקולנוע המסחרי הראשון בעולם. עשרה חודשים אחרי שאוגוסט לומייר ואחיו הקטן לואי לומייר פיתחו את המצלמה הסינמטוגרפית וצילמו באמצעותה את סרט הראינוע הראשון - "היציאה ממפעלי לומייר" - הקרינו האחים לראשונה סרט באופן מסחרי. הם שכרו את אולם "גרנד קפה" בפריז וגבו תשלום מהקהל שהגיע לצפות בסרטם הראשון, לצד שניים נוספים - "סעודת התינוק", בכיכובו של בנו בן השנתיים של לואי, ו"הרכבת מגיעה לתחנה", שעורר בהלה בקרב הצופים שחששו שהרכבת שעל המסך עומדת לדרוס אותם.

מזל טוב ליהורם גאון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגג 77 חורפים. גאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר והשחקן יהורם גאון את יום הולדתו ה-77. חתן פרס ישראל לזמר עברי הוא אחד הכוכבים הבולטים של עולם הבידור הישראלי לדורותיו, בין היתר בזכות שירים כמו "אלף נשיקות", "הנני כאן", "רוזה", "בלדה לחובש" ו-"עוד לא אהבתי די", ובזכות סרטים כמו "קזבלן", "מבצע יהונתן" ו"המאהב", ותכניות טלוויזיה כמו "קרובים קרובים" ו"שישי בגאון". הצלחתו רבת השנים הקנתה לו מעמד של זמר לאומי, וב-1994 הוא ביצע שיר בטקס קבלת פרס נובל לשלום של יצחק רבין ושמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully