וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נחזור על זוועות המלחמה": ראש ממשלת יפן ביקר בפרל הרבור

28.12.2016 / 11:11

לצדו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ביקר שינזו אבה באנדרטה לזכרם של 2,400 האמריקנים שנהרגו במתקפה במלחמת העולם השנייה, אולם לא התנצל. אובמה: "הוכחה לכך שגם הפצעים העמוקים ביותר יכולים להתחלף בידידות"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ערך אתמול (שלישי) ביקור סמלי בפרל הרבור לצדו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שם הנציח את זכרם של קורבנות המתקפה של ארצו במלחמת העולם השנייה והבטיח כי היא לעולם לא תפתח שוב במלחמה. הביקור, שהתקיים שבועות בלבד לפני כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, נועד להעביר מסר כי הברית בין שתי המדינות איתנה, ברקע החשש שהנשיא החדש יוביל לתסבוכת ביחסים עם טוקיו.

"אני מוסר את תנחומיי הכנים והנצחיים לנשמות של אלו שאיבדו את חייהם כאן, כמו גם לרוחם של כל הגברים והנשים האמיצים שחייהם נלקחו במלחמה שהחלה במקום הזה ממש", אמר אבה. "אסור לנו לחזור על זוועות המלחמה. זאת השבועה שלנו, של העם היפני". יפן פתחה במתקפה ב-1941 במטרה לחסל את הכוח הימי של ארצות הברית באוקיינוס השקט ו-2,400 אמריקנים נהרגו במהלכה. עם זאת, אבה לא התנצל על המתקפה, מאחר שצעד זה עלול היה לגרום לזעם בקרב תומכיו השמרנים, הרואים בסנקציות שהטילה ארצות הברית על יפן כמה שאילץ את טוקיו להגיב.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס זיכרון בפרל הרבור, 27 בדצמבר 2016. רויטרס
ראש הממשלה היפני הראשון שביקר באנדרטה. אבה ואובמה/רויטרס

קרא לביקורו של אבה "מחווה היסטורית" המשמשת "תזכורת שאפילו הפצעים העמוקים ביותר יכולים להתחלף בידידות ובשלום מתמשך". אובמה, שלפני שבעה חודשים היה לנשיא ארצות הברית המכהן הראשון שביקר בעיר הירושימה - שעליה הטילה ארצות הברית פצצת אטום ב-1945 - קרא לביקורו של אבה "מחווה היסטורית". לדבריו, זאת "תזכורת לכך שאפילו הפצעים העמוקים ביותר יכולים להתחלף בידידות ובשלום מתמשך".

אבה היה לראש ממשלת יפן הראש שמבקר באתר ההנצחה בספינת הקרב "אריזונה", שנבנתה על שרידי הספינה שהוטבעה במתקפה. ואולם, שלושה ראשי ממשלה אחרים, כולל סבו, הגיעו לביקורים קצרים בפרל הרבור בשנות ה-50. שני המנהיגים עמדו מול קיר שעליו הונצחו שמותיהם של קורבנות ההרוגים במתקפה והשתתפו בטקס הנחת זרים, שבסופו עמדו דקת דומייה. הם זרקו לאחר מכן עלי כותרות מהזרים אל המים. לאחר מכן, אובמה ואבה בירכו חיילים לשעבר ששרדו את המתקפה.

(עדכון ראשון: 21:35)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ספינה של חיל הים האמריקני עולות באש במהלך תקיפת צבא יפן בפרל הארבור שבהוואי, 7 בדצמבר 1941. AP
המתקפה על פרל הארבור, 1941/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully