וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנים לעופרת יצוקה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

27.12.2016 / 7:00

בשנת 2008 פתח צה"ל במבצע בשטח רצועת עזה שנועד לחזק את ההרתעה, למנוע ירי ליישובי הדרום ולפגוע בחמאס. הוועדה לביקורת המדינה תדון במוכנות להגנת העורף מטילים ורקטות ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

שמונה שנים לעופרת יצוקה

כוחות צה"ל במהלך מבצעה "עופרת יצוקה". דובר צה"ל
עשרה חיילים נהרגו במבצע. כוחות צה"ל ב"עופרת יצוקה"/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שמונה שנים, בשנת 2008, נפתח מבצע עופרת יצוקה של צה"ל ברצועת עזה. המבצע נמשך שלושה שבועות – עד ה-18 בינואר 2009. המבצע החל בעקבות ירי בלתי פוסק של רקטות מכיוון הרצועה לעבר יישובים בדרום הארץ ומטרתו הייתה להרתיע את חמאס ולהפסיק את הירי. מטרה נוספת הייתה ניסיון להחזיר את החייל החטוף גלעד שליט שהוחזר ברצועה. המבצע הסתיים בהסכם הפסקת אש והסגת כוחות צה"ל מהרצועה. במהלך המבצע נהרגו עשרה חיילים ושלושה אזרחים בצד הישראלי ומאות נוספים בצד הפלסטיני.

יום של גשם

גשם בתל אביב, 16 בדצמבר 2016. אבי כהן
בחרמון וברמת הגולן ירד שלג. גשם בתל אביב, השבוע/אבי כהן

אתם צריכים לדעת שהיום הגשם לא יפסיק לרדת מצפון הארץ ועד צפון הנגב, כאשר הוא מלווה ברוחות ערות. כמו כן, ייתכנו סופות רעמים יחידות. בחרמון ובצפון רמת הגולן אף צפוי שלג. בעקבות הגשמים העזים, קיים חשש משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים והמלח וחשש מהצפות במישור החוף. בדרום ייתכן אובך. נוסף לכל אלו, גם הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות מהרגיל ובשל כך יהיה יום קר במיוחד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

האם העורף מוגן מפני טילים?

טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
הוועדה תדון בדוח מבקר המדינה. מבצע צוק איתן, 2014/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך הוועדה לביקורת המדינה דיון בנושא ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות. הדיון בנושא חשוב נוכח העובדה כי במבצעים האחרונים שבהם השתתף צה"ל ספג העורף פגיעות קשות. לא צריך מבצעים כדי שהעורף יהיה בחזית, שכן לא אחת נפגעים אזרחים מירי טילים ורקטות. הוועדה תדון בדוח מבקר המדינה בנושא שסוקר את פעולות ישראל להגנה על העורף האזרחי, כדי לוודא את מידת המוכנות להגנה בעתות חירום.

קבלת הפנים המסורתית לראשי העדות הנוצריות בישראל

כומר נוצרי. ShutterStock
את קבלת הפנים יערוך נשיא המדינה ראובן ריבלין. אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים קבלת הפנים המסורתית לראשי העדות הנוצריות בישראל לרגל השנה האזרחית החדשה. את קבלת הפנים יערוך נשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך האירוע הוא יישא דברים. נוסף לו, ישתתפו בקבלת הפנים שר הפנים אריה דרעי והפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים, תיאופולוס השלישי.

יום הולדת 85 ליוסף (טומי) לפיד

יאיר לפיד - מאה שנים על תל אביב גל"צ.
ניצל בשואה בזכות חסיד אומות העולם ראול ולנברג. יאיר וטומי לפיד

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 85 שנים, בשנת 1931, נולד יוסף (טומי) לפיד – עיתונאי, סופר ופוליטיקאי. לפיד, שנישא לסופרת שולמית לפיד, הוא גם אביו של יו"ר יש עתיד – יאיר לפיד. יוסף לפיד נולד בסרביה, והוא ניצול שואה שעלה לארץ ב-1948. הוא ניצל במהלך המלחמה, הרבה בזכות חסיד אומות העולם ראול ולנברג. בארץ הפך לפיד לסופר ועיתונאי. בשנות ה-60 הצטרף לפוליטיקה ומילא תפקידים רבים מטעם מפלגת שינוי, בהם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים. ב-2008 הלך לפיד לעולמו עקב מחלת הסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully