וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה של 7.7 הורגשה בדרום צ'ילה

הרעש אירע כ-225 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פוארטו מונט שבדרום המדינה. המרכז האמריקני לחיזוי גלי צונאמי פרסם אזהרה מפני צונאמי שבוטלה כעבור שעה קלה. טרם ידוע על נפגעים או על נזק

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

(רעידת אדמה בצ'ילה, ספטמבר 2015)

רעידת אדמה בעוצמה של 7.7 אירעה היום (ראשון) בדרום צ'ילה – כך דיווח המכון הגיאולוגי האמריקני. הרעש, שתחילה דווח כי נרשם בעוצמה של 7.6, התרחש 225 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פוארטו מונט שבמרכז צ'ילה, ובעומק של כ-15 קילומטרים מתחת לפני הקרקע. המרכז האמריקני לחיזוי צונאמי באוקיינוס השקט פרסם אזהרת צונאמי לאזורים שברדיוס של אלף קילומטרים ממוקד הרעש, אך ביטל אותה שעה קלה לאחר מכן. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק.

משרד החירום הלאומי של צ'ילה מסר כי טרם התקבלו דיווחים על מקרי מוות או פצועים כתוצאה מרעידהת האדמה. ריקרדו טורו, העומד בראש המשרד, קרא לתושבי לוס לאגוס לסגת מהחופים ולהתקדם לאזורים בטוחים יותר. גלים ראשוניים של צונאמי צפויים להגיע לאזור לוס לאגוס בסביבות השעה 13:00 (18:00, שעון ישראל). לפי דיווחים של כלי התקשורת המקומיים, הרעש הורגש גם בעיר ברילוצ'ה שבדרום ארגנטינה.

בחודשים האחרונים אירעו כמה רעידות אדמה בצ'ילה בעוצמה של 5.0 דרגות ומעלה. בכל אותם אירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק חריג. לצ'ילה היסטוריה ארוכה של רעידות אדמה קטלניות. אחת מהן, בעוצמה של 8.8, אירעה ב-2010 סמוך לחוף בדרום-מרכז המדינה. הרעש הוביל לגל צונאמי שהרס עיירות חוף רבות.

(עדכון ראשון 17:02)

כביש שניזוק ברעידת האדמה, דרום צ'ילה. 25 בדצמבר 2016. רויטרס
הרס בצ'ילה, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully