וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג המולד ונר שני של חנוכה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

25.12.2016 / 6:30

הנוצרים חוגגים את חג המולד עם עץ אשוח, סנטה קלאוס ומתנות בעוד היהודים ידליקו הערב נר שני לצד סופגניות וסביבונים. 39 שנים עברו מאז נפרדנו מהאגדה הקולנועית צ'ארלי צ'פלין, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

חג המולד

חג המולד בהונג קונג. Lam Yik Fey, GettyImages
חג המולד בהונג קונג/GettyImages, Lam Yik Fey

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגים הנוצרים את חג המולד. לפי האמונה הנוצרית, חג זה מסמל את הולדת ישו, שנולד למריה הקדושה בכנסייה בבית לחם. הנוצרים מאמינים כי ישו הוא הישות שמגשרת בין האל לבני האדם. את חג המולד חוגגים בארוחה משפחתית לצדו של עץ חג המולד, שהוא עץ אשוח מקושט. כמו כן, בחג זה נהוג להעניק מתנות איש לרעהו. עוד במסגרת החג ישנו מנהג של השארת גרביים במקום בולט בבית לצד חלב ועוגיות. זאת, לטובתו של סנטה קלאוס שיגיע בערב החג רכוב על מזחלת המובלת בידי איילים, ישתלשל מהארובה ויחלק מתנות.

חג החנוכה

חנוכייה. ראובן קסטרו
אמש הדליקו נר ראשון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום זהו חג החנוכה. למעשה את הנר הראשון מבין שמונת הנרות כבר הדלקנו אתמול, עת היה ערב החג, אולם היום זהו היום הראשון של החג. היום מדליקים בחנוכייה שני נרות. חנוכה, המכונה גם חג האורים, זהו חג יהודי הנחגג במשך שמונה ימים לזכר ניצחון החשמונאים במרד נגד היוונים, חנוכתו של בית המקדש ונס פך השמן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ימים קרים וסוערים

סופת ברקים בגוש דן, 19 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
שלג צפוי לרדת בחרמון. ברק בגוש דן, השבוע/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי יום גשום במיוחד מלווה בסופות רעמים. הגשם ירד בצפון הארץ, במרכזה ואף בצפון הנגב. קיים חשש משיטפונות במישור החוף, נחלי מדבר יהודה וים המלח. כמו כן, שלג צפוי לרדת בחרמון. ינשבו רוחות ערות ובדרום גם ייתכן אובך. נוסף לכל אלו, הטמפרטורות יהיו נמוכות ויהיה קר מהרגיל.

39 שנים בלי צ'רלי צ'פלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלך לעולמו בגיל 88 בביתו שבשוויץ. צ'פלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 39 שנים, בשנת 1977, הלך לעולמו השחקן והבימאי צ'ארלי צ'פלין, המוכר יותר בזכות הסרטים האילמים שבהם השתתף. צ'פלין הפך לסמל בעיקר בזכות הדמות שאותה גילם בסרט "הנווד", שהפך להיות אחד הסרטים המשפיעים על תעשיית הקולנוע. עוד סרטים מצליחים בקריירה של צ'פלין הם "הבהלה לזהב", "אורות הכרך" ו"זמנים מודרניים". צ'פלין, אדם עטור פרסים על עשייתו בתחום הקולנוע, הלך לעולמו בגיל 88 בביתו שבשוויץ לאחר שלקה בשבץ.

110 שנים של אבן שושן

שטין ספרים, רחוב המלך ג'ורג', ירושלים. ראובן קסטרו
אבן שושון המשיך לעדכן את המילון עד יומו האחרון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 110 שנים, בשנת 1906, נולד אברהם אבן שושן, מי שגדל להיות המילונאי המוכר שחיבר את המילון העברי וחתן פרס ישראל ללשון עברית. אבן שושן התחיל לעבוד על המילון בשנת 1943 והמשיך לעדכן אותו כל הזמן עד יומו האחרון. אבן שושן אמנם הלך לעולמו בשנת 1984 אך שמו המשיך להיות סימן ההיכר של המילונים. המילון החדש והמעודכן שראה אור בשנת 2003 כבר נקרא על שמו: "מילון אבן שושן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully