וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ההפסד הגדול לישראל באו"ם יקשה על תהליך השלום"

נשיא ארה"ב הנבחר, שלחץ על מצרים למשוך את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון, התייחס לאימוץ המדיניות החדש על ידי האום. "חבל מאוד, אבל נצליח לתקן את זה בכל מקרה", כתב

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ כתב אמש (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם צפויה להקשות על הליך השלום, אך הדבר הפיך לטעמו. "ההפסד הגדול לישראל אתמול באו"ם יהפוך את המשא ומתן בדרך לשלום לקשה הרבה יותר", כתב, והוסיף: "חבל מאוד, אבל אנחנו נתקן את זה בכל מקרה".

שלשום כתב טראמפ, לאחר ההצבעה: "בכל הנוגע לאו"ם, דברים ייראו אחרת אחרי שאכנס לתפקיד ב-20 בינואר". זמן קצר לאחר מכן פורסם דבר מינויו של ג'ייסון גרינבלט למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים. גרינבלט, בוגר ישיבת "הר עציון" שבגוש עציון, משמש 20 שנה עורך דין בתאגיד טראמפ. בקמפיין היה אחד משני יועציו של איל הנדל"ן לענייני ישראל, יחד עם דיוויד פרידמן שמונה לשגריר בישראל. לפי רשת CNN, הוא יעסוק במו"מ הישראלי-פלסטיני, בהסכמי סחר וביחסים עם קובה.

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
בדרך להפוך את ההחלטה? טראמפ/רויטרס

הסנאטור טד קרוז כתב הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת האו"ם בנושא ההתנחלויות, וקרא לא להעניק מימון לארגון עד שההחלטה לא תשתנה. קרוז הרפובליקני הצטרף לקריאה דומה של הסנאטור לינדזי גראהם שלשום.

בוועידה הרפובליקנית ביולי, שוחח גרינבלט על מדיניות טראמפ בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר לוואלה! NEWS שטראמפ "ישמח שיהיה שלום, אבל הוא לא רוצה לכפות פתרון על ישראל והפלסטינים. הוא חושב שהדרך הטובה להשיג שלום היא להושיב את הצדדים יחד".

עוד אמר גרינבלט כי הנשיא הנבחר, אז המועמד הרפובליקני, "לא מתחייב שמדובר בפתרון שתי מדינות או מדינה אחת. שתי מדינות זה פתרון שהיה על השולחן זמן רב, ולא יכולנו להשיגו. זה לא אומר שזה לא הפתרון, אבל הוא רוצה שהצדדים ידברו בינם לבין עצמם על הפתרון הנכון. השאלה היא מהו הפתרון הפרקטי".

(עדכון ראשון: 23:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully