וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI מזהיר: חשש ממתקפת טרור בכנסיות בארה"ב במהלך חג המולד

הבולשת פרסמה את ההתרעה למשטרות המקומיות, בעקבות רשימת כנסיות ברחבי ארה"ב שהועלתה באתרים התומכים בדאעש. ה-FBI הדגיש כי אין מידע על איום ספציפי, אך קרא לתושבים לשמור על ערנות

ספק 500

הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) והמחלקה לביטחון המולדת פרסמו היום (שבת) התרעה מפני מתקפת טרור אפשרית בכנסיות ברחבי ארצות הברית, כמו גם באירועים המוניים, במהלך חג המולד, שיחל הערב. זאת, לאחר שרשימה של כנסיות ברחבי המדינה פורסמה באתרים התומכים בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בהתרעה, שפורסמה לתחנות המשטרה המקומיות ברחבי המדינה, הודגש כי אין מידע על איום ספציפי. במקביל לאזהרה מפורטים אירועים חשודים שאליהם על השוטרים לשים לב.

כוחות משטרת ניו יורק בסמוך לעץ חג המולד הענק במרכז רוקפלר שבעיר, דצמבר 2016. AP
שוטרים ליד עץ חג המולד הענק בניו יורק/AP

דובר הבולשת הפדרלית, אנדרו איימס, אמר כי על האזרחים לשמור על ערנות ולדווח על פעילות חשודה. "כחלק מדו השיח שלנו עם רשויות החוק, ה-FBI חולק מידע על איומים פוטנציאליים כדי שניתן יהיה להגן טוב יותר על האזרחים", אמר. "אנו מודעים לקישור שפורסם ברשת הקורא לערוך מתקפות בכנסיות בארצות הברית. הבולשת עוקבת אחרי הנושא ואנו בוחנים את אמינותו".

ההתרעה מגיעה על רקע פיגוע הטרור הקטלני שאירע בשוק חג המולד בברלין בשני האחרון, ובו נדרסו למוות 12 בני אדם. בעקבות הפיגוע הוגברה הכוננות באירועים הנערכים לרגל החג ברחבי אירופה, וכן בארצות הברית. כבר בחודש שעבר הזהירו הרשויות מפני האפשרות למתקפות טרור בחג, במיוחד בערים הנחשבות לסמל מערבי כמו ניו יורק, וושינגטון וערים אחרות, אך אחרי הפיגוע בברלין חודדו ההנחיות עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully