וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: עשרות הרוגים בהפגנות נגד הנשיא שמסרב לפרוש

22.12.2016 / 13:25

ארגון זכויות אדם מסר כי 34 איש נהרגו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון של שהחלו ביום שלישי, לאחר תום המנדט של ג'וזף קבילה, שדחה את הבחירות ל-2018. ברשויות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו מונים מספר הרוגים נמוך יותר

כוחות ביטחון ברחובות קינשסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות ביטחון ברחובות קינשסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 20 בדצמבר 2016/רויטרס

כוחות הביטחון ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו הרגו 34 בני אדם במהלך הפגנות שפרצו השבוע נגד סירובו של הנשיא ג'וזף קבילה לסיים את כהונתו עם סוף הקדנציה שלו - כך מסר היום (חמישי) הארגון משמר זכויות האדם. לפי אידה סווייר, אחראית על מרכז אפריקה בארגון, כל ההרוגים איבדו את חייהם ביום שלישי, בתחילת המהומות. לפי המשטרה, 22 איש נהרגו, אחד מהם שוטר, רובם מכדורים תועים או במהלך מעשי ביזה.

בבירה קינשסה ובערים אחרות במדינה האפריקנית התחוללו עימותים אלימים מאז יום שלישי, לאחר שקבילה, שנמצא בשלון מאז 2001, הגיע לסוף כהונתו השנייה. ואולם, הוא יישאר בשלטון מאחר שהבחירות נדחו ל-2018, לכאורה בשל בעיות לוגיסטיות. החוקה אוסרת עליו להתמודד על כהונה נוספת, ובאופוזיציה טוענים כי הוא מתכוון להיאחז בכיסאו ולשנות את החוקה. קבילה דוחה זאת, אך לא התחייב שלא לשנות את החוקה.

במדינות האזור ובמערב חוששים שהמשבר הפוליטי עלול להוביל לעימות נרחב, כפי שקרה במלחמות שהתחוללו במדינה העצומה והכאוטית בין 1996 ל-2003, אז נהרגו מיליונים בקרבות שבהם היו מעורבים שישה צבאות שונים. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, העשירה בנחושת ובמתכות אחרות המשמשות פיתוחים מערביים, לא עברה חילופי שלטון שלווים מאז קיבלה את עצמאותה מבלגיה ב-1960.

האפיפיור פרנציסקוס ונשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ג'וזף קבילה, ספטמבר 2016. AP
במערב חוששים משפיכות דמים. הנשיא קבילה והאפיפיור/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully