וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מרגלית ליועמ"ש: בדוק אם חיל הים רכש ספינות מחברה לבנונית

21.12.2016 / 20:36

מרגלית פנה ליועץ המשפטי לממשלה לאחר שהגיע לידיו מידע לפיו החברה המייצרת את ספינות "סער 6" נמצאת בבעלות של שר ההגנה הלבנוני. "נורת אזהרה ביטחונית. צל כבד מוטל על הנסיבות", כתב בפנייתו

יום עיון בנושא עליונות ימית בראשות מפקד חיל הים, בסיס עתלית. מאי 2016. ערן גילווארג
"התקשרות שמוטל עליה צל כבד". ספינת טילים של חיל הים/ערן גילווארג

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) פנה הערב (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיבדוק מידע שהגיע לידיו לפיו החברה המייצרת עבור חיל הים את ספינות "סער 6" מצויה בבעלות שר ההגנה של לבנון ומשפחתו. על פי הפרסום, השר, סמיר מוקבל, המשמש גם כסגן ראש ממשלת לבנון, נמצא בקשרי עבודה עם גורמים בחיזבאללה ובאיראן.

ח"כ מרגלית טען במכתבו שבמהלך נסיעה לאירופה נפגש עם מקורות שחשפו בפניו את המידע לפיו מוקבל ובני משפחתו מחזיקים ב-94% ממניות החברה. לדבריו, בחודש מרץ 2015, לקראת השלמת העסקה לרכישת הספינות החדשות, הפעילו בכירים ישראלים במערכת הביטחון לחץ על הנהלת החברה לשנות את שמה מ-"Abu Dhabi Mar" ל-"German Naval Yards Kiel" במטרה להסתיר את זהות בעלי החברה - איסכנדר ואקראם צפא - צמד אחים, אנשי עסקים לבנוניים, המתגוררים באבו דאבי.

"העובדה כי אחד הבעלים של החברה הבונה לישראל את כלי השיט הוא שר הביטחון של מדינה המוגדרת כמדינת אויב ואשר על פי פרסומים משתף פעולה עם ארגון חיזבאללה ועם אירן מעמידה נורת אזהרה ביטחונית", כתב מרגלית בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה. עוד הוסיף כי ההתקשרות עם החברה מתבצעת בנסיבות בעייתיות, ש"צל כבד מוטל עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully