וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הראשון של החורף: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.12.2016 / 6:55

היום יהיה היום הקצר והלילה הארוך בשנה. המשלחת הפראלימפית תפגוש את ראש הממשלה ושרת התרבות והספורט בירושלים. לפני 79 שנים הוקרן לראשונה הסרט של וולט דיסני "שלגיה ושבעת הגמדים" ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

המשלחת הפראלימפית בביקור אצל נתניהו

החותרת הפראלימפית מורן סמואל עם מדליית הארד. רויטרס
מורן סמואל, חברת המשלחת הפראלימפית לריו, שזכתה במדליית ארד/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יארח ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם רעייתו שרה נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב את המשלחת הפראלימפית במשרדו שבירושלים. מדובר במשלחת של ספורטאים שייצגה את ישראל באולימפיאדת הנכים ה-15 בריו דה ז'נרו בספטמבר האחרון. המשלחת הישראלית מונה 30 ספורטאים.

הפוגה מהגשם

נחל צאלים, 14 בדצמבר 2016. בני בן סימון
הגשם יחזור רק מחר. קשת בענן בצאלים/בני בן סימון

אתם צריכים לדעת שהיום מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית אך נטול גשם. כמו כן, תחול עליה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. רוחות דרום-מערביות חזקות ינשבו וייתכן גשם קל רק באזור הצפון. מחר ישוב הגשם וילווה בסופות רעמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

היום הקצר בשנה

היום הקצר בשנה, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
בחצי הכדור הצפוני יהיה יום קצר ולילה ארוך/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום, 21 בדצמבר, חל בישראל היום הקצר בשנה. ביום זה בחצי הכדור הצפוני מתחיל החורף ובחצי הכדור הדרומי מתחיל הקיץ. עבורנו, בישראל, יהיה זה היום הקצר ביותר בשנה כאשר היום יהיה קצר במיוחד והלילה ארוך במיוחד. החל מיום זה, בחצי הכדור הצפוני הימים מתחילים להתארך והלילות להתקצר.

79 שנים לסרט שלגיה ושבעת הגמדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרט האנימציה הראשון באורך מלא בהיסטוריית הקולנוע. שלגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 79 שנים, בשנת 1937, הוקרן לראשונה הסרט של וולט דיסני "שלגיה ושבעת הגמדים". מדובר בסרט האנימציה הראשון באורך מלא בהיסטוריית הקולנוע. הסרט, שמבוסס על האגדה של האחים גרים, נחשב לאחד הפופולריים בעולם. הוא זכה לשורה של פרסים ולציון של 98% בביקורות חיוביות. בין היתר, הוא נבחר לאחד מבין מאה הסרטים האמריקנים הגדולים של כל הזמנים ולסרט האנימציה האמריקני הטוב ביותר.

יום התשבץ הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
התשבץ הראשון בעולם פורסם ב-1913/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום התשבץ הבינלאומי. תשבץ הוא משחק חידתי שבו תבניות ריקות שצריך להשלים באותיות לפי רמזים. התשבץ הראשון בעולם פורסם על ידי ארתור ויין ב-21 בדצמבר 1913 בכתב העת New York World. עם זאת, כבר במאה ה-19 היו משחקי מילים דומים במדינות באירופה. לפני המילה "תשבץ", נקרא המשחק "חידת שתי וערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully