וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני הילדים, התיכונים ומחלקות הרווחה: מי שובת מחר?

20.12.2016 / 23:17

יותר מ-120 מועצות מקומיות וערי פורום ה-15 ישתתפו בשביתת השלטון המקומי, שבמסגרתה לא יהיה פינוי אשפה, ולא יופעל מערך הפיקוח העירוני. הצדדים נקראו לדיון לילי בלשכת ראש הממשלה בניסיון למנוע את השביתה

צילום: ערוץ הכנסת, יוסי אלטר

(בווידיאו: כחלון תוקף את לפיד, שביקר אותו בעניין התקציב)

איפה שובתים?
- במועצות המקומיות
- בערי פורום ה-15 - תל אביב-יפו, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה

אילו שירותים יושבתו?
- גני ילדים עירוניים
- בתי ספר תיכוניים
- קבלת קהל בשירותים העירוניים
- הסעות תלמידים עירוניות
- מחלקות הרווחה
- רשויות הפיקוח
- שירותי תברואה ופינוי אשפה
- צוותים תומכים בבתי ספר (מזכירות ואבות בית)

מה דורש מרכז השלטון המקומי?
- מענקי איזון לרשויות המקומיות

seperator

שביתת הרשויות שתחל מחר (רביעי) בבוקר בשעה 6:00, במחאה על קיצוצים בתקציב, תכלול את כל השירותים העירוניים ביותר מ-120 המועצות המקומיות ובערי פורום ה-15, כמו גם את גני הילדים ובתי הספר התיכוניים. במוסדות המועצות והעיריות לא תהיה קבלת קהל ולא יסופקו שירותים לאזרח, לרבות מחלקות הרווחה. עובדי הרשויות יקבלו שכר מלא בגין ההשבתה.

כמו כן, לא יסופקו שירותי תברואה ושיפור פני העיר, פינוי אשפה, ניקיון רחובות ופיקוח. כל עובדי החינוך שמועסקים על ידי הרשויות לא יתייצבו למקומות העבודה ומערך הסעות התלמידים יושבת בתיאום עם ארגון המורים העל יסודיים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה, וההשבתה לא צפויה להשפיע על בתי הספר היסודיים.

עוד בוואלה! NEWS:
הדרך להבטיח אישור התקציב: מיליונים הועברו לח"כים למען מטרותיהם
המדינה תקצץ יותר ממיליארד שקל למימון החרדים, עמונה ורשות השידור
כחלון תקף את לפיד במליאה: "נכשלת, תמשיך לטייל בעולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שביתת מרכז השלטון המקומי, שעליה הכריז חיים ביבס יו"ר המרכז וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, נועדה לדבריו "להיאבק על תקציבי הבסיס של הרשויות המקומיות בישראל". בהוראת ראש הממשלה, הצדדים נקראו לדיון לילי בלשכתו של נתניהו, במטרה למנוע את השביתה.

ראשי הרשויות שלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מכתב שבו פרטו את דרישותיהם: העברת מענקי איזון מלאים בסך 1.55 מיליארד שקלים במחצית הראשונה של השנה, בהתאם לסיכומים קודמים וכפי שנעשה ב-2016. עוד דורשים ראשי הרשויות כי לקראת המחצית השנייה של 2017 יפעלו משרדי האוצר והפנים למציאות מקור תקציבי לתשלום מלוא מענקי האיזון.

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על הצטרפות הארגון לשביתת השלטון המקומי, ויכללו בה כל חברי הצוות התומך בבתי הספר. גם יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הודיע על תמיכתו בשביתה ואמר כי יוציא הנחיה לחברים בהסתדרות להצטרף למאבק. כמו כן, לשביתה הצטרף גם פורום ה-15, המאגד את הערים הגדולות בישראל, וכולל את תל אביב-יפו, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה. ערים אחרות, בהן ירושלים, לא ישתתפו בשביתה.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully