וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של חורף: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

20.12.2016 / 7:00

הגשם אמנם ייפסק אבל יהיה קר במיוחד. בירושלים יחנך בית לוי אשכול להנצחת ראש הממשלה השלישי של ישראל. נציין 29 שנים לאחד מהאסונות הימיים הקטלניים בהיסטוריה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הגשם נגמר אך עדיין קר

סופת ברקים בגוש דן, 19 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
בבוקר חשש מפני קרה. מזג אוויר סוער בגוש דן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ייעשה קר במיוחד כאשר לא צפוי שינוי של ממש בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה. במהלך שעות הבוקר קיים חשש מפני קרה. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית והגשמים צפויים להיפסק. זאת, אחרי תחילת שבוע גשומה במיוחד.

חנוכת בית לוי אשכול

ראש הממשלה לוי אשכול יחד עם אשתו מרים אשכול מדליקים נר ראשון של חנוכה, 1965. לשכת העיתונות הממשלתית
הלכה לעולמה לפני כחודש. מרים אשכול יחד עם בעלה לוי/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום ייחנך בית לוי אשכול בירושלים שהוקם לזכרו של ראש הממשלה לשעבר. האירוע יתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר להגנת הסביבה, לירושלים ומורשת, זאב אלקין וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. בחודש שעבר הלכה לעולמה רעייתו של אשכול, מרים. אשכול היה ראש הממשלה השלישי של מדינת ישראל והוא הלך לעולמו בשנת 1969 כתוצאה מהתקף לב כשהוא בן 73.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

13 חדשים שופטים

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
בטקס ינכחו הנשיא ריבלין, נשיאת העליון נאור והשרה שקד/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יצהירו אמונים בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין 13 שופטים ושופטות חדשים. בטקס שיתקיים בבית הנשיא שבירושלים ישתתפו גם שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. שלושה שופטים מתוך ה-13 יושבעו לבתי המשפט המחוזיים, תשעה שופטים יושבעו לבתי משפט השלום ושופטת אחת לבית המשפט לתעבורה.

אחד האסונות הימיים הקטלנים ביותר

טביעת המעבורת במרכז הפיליפינים, 2 ביולי 2015. AP
טביעת סירה לחופי הפיליפינים ב-2015/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנים, בשנת 1987, טבעה המעבורת MV דוניה פאז באסון הימי הקטלני ביותר בימי שלום בהיסטוריה. מדובר במעבורת נוסעים שהייתה בדרכה מהאי לייטה שבפיליפינים לבירה מנילה והתנגשה במיכלית נפט. באסון נספו 4,386 בני אדם ורק 24 ניצלו. על הספינה היו כ-2,000 בני אדם שלא הופיעו ברשימות ההפלגה. למרות טענות בדבר אי סדרים בהפלגת הספינה והיעדר הקפדה על נהלי הבטיחות, האשימה הוטלה על מפעילי מכלית הנפט. אחרי האסון הופק סרט המבוסס על הטביעה שנקרא "טיטאניק האסייאתית" והוקרן לראשונה ב-2009.

יום הסולידריות הבינלאומי

לחיצת יד. ShutterStock
מאבק בעוני, הגנה על כדור הארץ והבטחה לכבוד הדדי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הסולידריות הבינלאומי. מדובר ביום ששם לו למטרה לפתח את האנושות על ידי מלחמה בעוני, הגנה על כדור הארץ והבטחה לכבוד הדדי. הרעיון שעומד מאחורי יום הסולידריות הוא ניסיון לבנות שיתוף פעולה עולמי חרף הגיוון התרבותי ולעודד דיון פורה על דרכים להילחם ברעות החולות שך החברה. כמו כן, יום זה, שהוכרז באופן רשמי על ידי האו"ם, מבקש להזכיר לממשלות העולם לעמוד בהתחייבויות החברתיות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully