וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון, תוציא את הידיים שלך מהכיס שלי

שר האוצר שלי, משה כחלון, החליט לקחת את הכסף שלי, ולסבסד איתו משפחות של מתנחלים, עיתונאים מגוייסים וילדים של אנשים שלא בדקו את חשבון הבנק שלהם לפני שהם עשו את הילד השביעי. ייתכן שהגיע הזמן לאקזיט. דעה

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
לא מבינים איפה הכסף? תבדקו אצל החבר משה/ניב אהרונסון

יש לי חבר טוב ושמו משה. בכל חודש אני משלם למשה משכורת מכובדת של 43,000 שקלים, והוא מודה לי בפוסטים ידידותיים בפייסבוק. משה איננו פרופסור וגם לא דוקטור. אחרי קריירה צבאית שלא המריאה כרס"ל בחיל חימוש הוא פתח חנות למוצרי רכב ופנצ'ריה. ייתכן שהיה נשאר לעבוד בתחום הרכב כל החיים – אם לא היה משיג קשרים במרכז הליכוד בשנים היפות שלו. מכאן קצרה הייתה הדרך לכנסת, למשרד התקשורת, ועכשיו למשרד האוצר.

משה נוהג לומר בחיוך מבויש שהוא דואג לי, האזרח, ולא לטייקונים. בשביל זה הוא הטיל מס חדש על השכרת דירות שיחתוך את הכנסותיי משכר דירה בלמעלה משלושים אחוזים. לפני כן, הוא הטיל מס שבח על מכירת דירות שבגללו מכל דירה שאני מוכר (כדי לא לשלם את המס על ההשכרה) אני מעביר רבע מההכנסה למשה. מה עושה משה עם הכסף שהוא לוקח ממני? לזכותו ייאמר שהוא מצא יעדים חדשים ומגניבים לכסף. שבוע שעבר, למשל, הוא הקציב 10 מליון שקלים להקמת מרכז שיתעד את המורשת של יהודים שהגיעו, כמוהו, מארצות ערב. הוא גם מתכונן להעביר בכל שנה 700 מליון שקלים לעיתונאים שיפעילו את תאגיד השידור הציבורי (ומן הסתם לא ישכחו מי סידר להם את הג'וב), ורק לפני מספר ימים הוא הסכים להעביר 130 מיליון שקלים ל-40 משפחות בעמונה כדי שיסכימו לעזוב בשקט את השטח הפרטי עליו הם הקימו מאחז לא חוקי. אבל כל זה כסף קטן בהשוואה למגה-מיזם האחרון של משה: חיסכון לכל ילד. הפרויקט עתיד לבלוע בכל שנה כמעט שני מיליארד שקלים מהכיס שלי.

בניגוד לתדמית שיצאה לי כ"עוכר ישראל" – אין לי בעיה עם נטייתו של כחלון לסבסד משפחות של מתנחלים, עם חיבתו לעיתונאים, ואפילו לא עם הסנטימנט הנוסטלגי שלו למורשת עדות המזרח. הבעיה היא שהוא לוקח כסף מהכיס שלי ומעוד עשרות אלפי ישראלים בעלי פרופיל סוציו-אקונומי דומה לשלי – דהיינו חסכנים מעוטי ילדים עם שלוש דירות בטאבו שירשנו מהורינו שהיו כמונו מעוטי ילדים וחסכנים – ומעביר אותו לאנשים שלא בדקו כמה כסף יש להם בבנק לפני שהביאו לעולם את הילד השביעי. ספק אם אותם אנשים יאמרו תודה; בטוח שבחיים הם לא יחזירו את הכסף. כחלון קורא לזה "סולידריות חברתית" אבל זהו גזל במלוא מובן המילה.

מדיניות כלכלית סוציאליסטית, כמו זו של כחלון, יוצאת מנקודת הנחה ש"כל ישראל ערבים זה לזה", כמו בקיבוצים של פעם - איפה שחבר נתן לפי יכולתו וקיבל לפי צרכיו. הקיבוצים, אגב, פשטו רגל, כי כשמאפשרים לאנשים להתבטל – הם לא יעבדו, וכשדורשים מהם לעבוד קשה כדי לפרנס את הזולת הם בטח לא יעבדו.

גם אני הפסקתי לפני שנתיים לעבוד בישראל. לא משתלם לעבוד קשה ולשלם מסים מופרזים רק כדי לסבסד טיפולי שיניים למשפחות מרובות ילדים, לממן שמירה צבאית צמודה למתנחלים שמתעקשים לגור דווקא ליד מערת המכפלה, לתקצב תוכניות טיפוח לבדווים שחיים כמו במאה ה-19, ולכסות את העלות של טיפולי הפרייה לאמהות חד הוריות שלא יוותרו עד שיהיו להם לפחות שני ילדים עניים.

לא בחרתי בכחלון, וספק אם הוא סופר אותי. אני לא שייך למגזרים שלו. מצד שני, בלי המסים שאני ואנשים דומים לי משלמים - לכחלון לא יהיו הכנסות. ייתכן מאוד שהגיע הזמן לאקזיט. אין סיבה שנשקיע את הכסף שלנו דווקא במדינה שיורדת לנכסינו. נראה איך כחלון יסתדר בלי ההון שלנו והמסים שלנו.

seperator

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully