וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הזהירה את אזרחיה: "דאעש מתכנן פיגועים בחג המולד באירופה"

יניב דורנבוש, ברלין

20.12.2016 / 0:24

באזהרת מסע שפרסמה מחלקת המדינה לפני כחודש, עלה כי מקורות מהימנים הזהירו מפני כוונה של ארגון אסלאמיים קיצוניים להוציא לפועל פיגועים במדינות שונות, ובהן גרמניה. 9 נהרגו באירוע הדריסה אמש, וכ-50 נפצעו

עריכה: יוסי אלטר

ברקע אירוע הדריסה אתמול (שני) בלב ברלין, מחלקת המדינה של ארצות הברית הזהירה את אזרחיה לפני כחודש מפני פיגועים באירופה ב"אירועי חג המולד ובשווקים". האזהרה, שייתכן שאומתה אמש באירוע שבו נהרגו לפחות תשעה בני אדם ונפצעו כ-50, הוצאה לאזרחים שמגיעים לאירופה בעונת החגים והזהירה מפני פיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש) או של קיצוניים אסלמים.

על פי נוסח ההודעה, מדובר בהתרעה ברמת סיכון גבוהה מפני "התקפות טרור ברחבי אירופה, בדגש על תקופת חג המולד. אזרחי ארצות הברית צריכים לנקוט במשנה זהירות בפסטיבלים, אירועים ובשווקים". על פי ההודעה, תוקף האזהרה יפוג בפברואר. באזהרה מציינת מחלקת המדינה כי לאור הפיגועים שאירעו בשנה האחרונה בצרפת, בלגיה, גרמניה וטורקיה, על אזרחי האזרחים לנקוט משנה זהירות.

משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. AP
כוחות הביטחון בזירת האירוע/AP
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. AP
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/AP

עוד נמסר בהודעה כי מידע מהימן מצביע על כוונה של ארגון דעאש או אל-קאעדה, המכוונת לתקופת חג המולד ולאירועים הקשורים לחג. "אזרחי המדינה צריכים להיות מודעים לאפשרות שקיצוניים עלולים לבצע מתקפות בתקופה זו, עם או בלי אזהרה כלל. הטרוריסטים עלולים לנקוט בשורה ארוכה של אמצעים במשטרה לפגוע", נכתב. בין היתר, נקראו האזרחים המתיירים במדינות אירופה השונות, ובהן גרמניה, לעקוב אחרי הודעות השגרירות המקומית.

משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016/רויטרס

נסיבות האירוע אמש טרם התבררו, וכוחות חירום רבים הוזעקו לזירה, בשוק חגיגי לקראת חג המולד. גורם משטרתי צוטט בתקשורת המקומית באומרו כי ההערכות הראשוניות מצביעות על מתקפת טרור. שגרירות ישראל בברלין נמצאת בקשר עם המשטרה המקורית לשם קבלת מידע.

בעיתון הגרמני "בילד" דווח כי הדורס נמלט מהזירה. בהמשך מסר דובר המשטרה לכלי התקשורת המקומיים כי נעצר חשוד במעשה, שפרטי זהותו טרם נמסרו.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully