וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי תוקף: העניים בוחרים במי שדופק אותם, זו המציאות

19.12.2016 / 11:16

בוועדת הרווחה של עיריית ת"א אמר ראש העיר כי "חקיקה מושגת רק באמצעים פוליטיים, ולכן בעיית הרווחה היא לא חברתית או כלכלית, אלא פוליטית". זאת, ברקע הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה שאושר אמש כדי לאפשר את יישום מתווה עמונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולדאי לצד מפגינים מחוץ לוועדת הרווחה בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הענייים בסוף בוחרים במי שדופק אותם" - כך אמר היום (שני) ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בוועידת הרווחה השנייה של העירייה, שנערכה בתיאטרון הבימה שבעיר. בנאום הפתיחה שנשא חולדאי דיבר על עידן של רגרסיה בתחום הרווחה בעולם, וגם במדינת ישראל. את הדברים אמר חולדאי ברקע הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, בהם הרווחה והחינוך, שאושר אתמול בידי שרי הממשלה, בגובה של 1.25 מיליארד שקלים, מהתקציב לשנת 2017. הקיצוץ נועד, בין היתר, לאפשר את יישום מתווה עמונה, והוא אושר שעה קלה לאחר שתושבי המאחז הכריזו תמיכתם במתווה הפינוי החדש שהוצע להם.

"להסתכל למציאות בעיניים זה אומר לומר את הדברים בגלוי, בפה מלא - שהבעיה אינה בעיה חברתית, וגם לא בעיה כלכלית. הבעיה היא בעיה פוליטית, וחקיקה מושגת רק באמצעים פוליטיים", אמר. "במובן זה הפתרון יכול לבוא רק מלמעלה - רק באמצעות חקיקה שתיצור מציאות חברתית צודקת יותר, מציאות שבה בכוח החוק כופים על מי שיש לו – לוותר במשהו לטובתו של מי שאין לו".

חולדאי הוסיף ותקף את מדיניות הממשלה על כך שהיא תומכת בכלכלת השוק החופשי. "כבר ראינו איך התבדו הסיפורים היפים על איך - בלי כל התערבות בכלכלת השוק החופשי - העושר שצוברים העשירים יזלוג מעצמו וימלא את כיסיהם של העניים. בסוף, העשירים התעשרו עוד - והעניים נעשו עוד יותר עניים".

עוד בוואלה! NEWS:
סגן מנהל בית החולים על העצירים ששובתים רעב: "עושים מניפולציות"
איש עסקים מוכר חשוד ששיחד בעשרות מיליוני דולרים בכירים בגינאה
הרוגה ושתי פצועות, בהן תינוקת, בתאונת פגע וברח באזור עפולה

הנהלת משרד האוצר התכנסה בחיפה לדון בפיצויים לנפגעי גל השריפות. ערן גילווארג
"צריך להסתכל למציאות בעיניים". חולדאי/ערן גילווארג

במהלך נאומו פנה חולדאי ושאל: "העניים הם הנפגעים הראשונים והעיקריים, אשר בסוף בוחרים במי?", והקהל השיב ואמר "במי שדופק אותם". "בדיוק", אמר חולדאי. "זו המציאות. לא מציאות סימפטית - אבל זו המציאות שאנחנו נדרשים להתמודד איתה".

ראש עריית דימונה בני ביטון, שמכהן גם כיו"ר פורום ערי הפיתוח, השתתף גם הוא בוועידת הרווחה וביקר בחריפות את מדיניות הממשלה שלפיה העירייה צריכה להשלים את תקציב הממשלה. "אנחנו ניכנס למלחמה נוספת בכנסת על תקציבים. האוצר יכול להכניס עמוק את היד לכיס, כמו שהוא נותן לתקציבים פוליטיים", אמר. "האוצר צריך לתת בסך הכל 400 מיליון שקלים ולפתור את כל בעיות רווחה ברשויות החלשות. מורידים לנו עכשיו 6% בקיצוץ הרוחבי, אנחנו עולים לכנסת ונשבית את כל הרשויות במדינת ישראל אם יפגעו לנו בתקציב".

מנכל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף, הוסיף כי "המסר שחשוב לי להעביר לממשלה הוא שחוק זכויות חברתיות צריך להיות חוק יסוד. צריכים להיות יעדים מאקרו-חברתיים. יש יעד אינפלאציה אבל אין יעד להקטנת אי השוויון". צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים, תקפה גם היא את הקיצוץ הרוחבי ואמרה כי "ההמלצה היא להוציא את הטיפול ברווחה מהפוליטיקה, שישבו בה רק אנשי מקצוע, תקציב צבוע וסגור שאי אפשר לגעת בו".

נעמה לוין, עובדת סוציאלית, סיפרה כי "כבר הרבה זמן אנחנו מתריעים על זה שהממשלה מפקירה את האזרחים והעובדים שלה, על ידי ייבוש תקציבים ועל ידי כך שהיא לא מעלה את שכר המינימום". לדבריה, "אם זה לקשישים ועובדים, אנחנו נמצאות כמכבות שריפות בחזית שנובעת מהמדיניות האנטי חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully