וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף שהפסיד במשאל העם: נשיא בוליביה יתמודד שוב בבחירות

18.12.2016 / 12:20

אבו מוראלס, השולט במדינה מאז 2005, הודיע כי הוא מסכים להיות מועמד המפלגה הסוציאליסטית ב-2020. זאת אחרי שהניסיון לשנות את החוקה ולאפשר לו זאת נדחה במשאל עם השנה. באופוזיציה מזהירים: זה לא חוקתי

נשיא בוליביה אבו מוראלס, אוגוסט 2016. רויטרס
רוצה להישאר בשלטון. נשיא בוליביה מוראלס/רויטרס

נשיא בוליביה אבו מוראלס הסכים אתמול (שבת) להתמודד על כהונה רביעית אחרי שמפלגת השלטון הסוציאליסטית בחרה בו כמועמדה לקראת הבחירות ב-2019. זאת על אף שהפסיד במשאל עם שהתקיים בנושא בחודש פברואר האחרון.

מפלגתו אישרה פה-אחד את מועמדותו של מוראלס, שאמר: "אם העם רוצה להמשיך, אז בואו נביס את הימין ונמשיך בתהליך שלנו". מוראלס, הנשיא הילידי הראשון של בוליביה, נבחר בפעם הראשונה לתפקיד ב-2005, ופעמיים נוספות ב-2009 וב-2014. עם זאת, הוא הפסיד בפער קטן במשאל העם שביקש לערוך שינויים בחוקה כדי לאפשר לו להתמודד שוב בבחירות. כהונתו הנוכחית תסתיים ב-22
בינואר 2020.

החוקה מאפשרת רק שתי קדנציות רצופות, אולם בית המשפט החוקתי קבע כי כהונתו הראשונה לא נחשבת מאחר שמוראלס לא השלים את כל חמש השנים. זאת משום שב-2009 שינתה הממשלה את החוקה והפכה את בוליביה מרפובליקה למשטר רב-לאומי.

מפלגת השלטון אמרה כי היא שוקלת ארבע דרכים שיאפשרו לנשיא להתמודד שוב, בהן שינוי החוקה דרך הפרלמנט או באמצעות איסוף חתימות. אפשרות אחרת היא שמוראלס יפרוש חצי שנה לפני תום כהונתו הנוכחית או פנייה לבית הדין החוקתי כדי שזה יאפשר לו לרוץ. עם זאת, באופוזיציה טוענים כי כל ניסיון שכזה יהיה לא חוקתי בשל תוצאות משאל העם. "לא אומר לא", אמר מנהיג האופוזיציה חורחה קירוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully