וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סבא"א באיראן: "היא מיישמת את התחייבויותיה מהסכם הגרעין"

18.12.2016 / 11:48

יוקיה אמאנו נפגש עם ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית סאלחי, ברקע הארכת הסנקציות של ארה"ב והטענות של טהראן כי וושינגטון מפרה את העסקה. "היא הפגינה מחויבות, זה חשוב"

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

(הקונגרס האמריקני האריך את הסנקציות על איראן, החודש)

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמר היום (ראשון) במהלך ביקורו בטהראן כי איראן ממלאת אחרי הסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות, זאת ברקע טענותיה כי ארצות הברית מפרה את העסקה.

הבית הלבן מסר ביום חמישי כי הצעת החוק שמאריכה בעשור נוסף סנקציות על איראן תעבור ללא חתימתו של הנשיא ברק אובמה, וכי אין זה ישפיע על יישום הסכם הגרעין. "אנחנו מרוצים מהיישום של ההסכם ומקוים שהתהליך הזה יימשך", אמר יוקיה אמאנו, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, אחרי פגישה עם ראש הסוכנות לאנרגיה גרעינית של איראן, עלי אכבר סלאחי. "איראן הפגינה מחויבות עד כה וזה דבר חשוב".

במסגרת ההסכם, שנחתם ביולי 2015, איראן צמצמה את פעילות הגרעין שלה בתמורה להקלות בסנקציות. בתגובה להארכת העיצומים, ביום שלישי הורתה איראן למדעניה לפתח כלי שיט בהנעה גרעינית. התכנית צפויה להגביר את המתיחות עם וושינגטון, שגאתה מאז שדונלד טראמפ ניצח בבחירות
שבמהלכן הבטיח לבטל את ההסכם.

אתמול קראה איראן לפגישה של נציגי הצדדים המייצגים את
אלו שחתמו על הסכם הגרעין ומפקחים על יישומו. "בפגישה העלנו את התלונות שלנו והבהרנו כמה סוגיות", צוטט סלאחי על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "כפי שכבר אמרנו בעבר, לא נפר את ההסכם, אלא אם הצד השני יעשה זאת".

עוד על הסכם הגרעין
גורמים ביטחוניים: ישראל לוחצת על חברי קונגרס להחריף את הסכם הגרעין
רוחאני מאיים: "נפתח כלי שיט מונעים גרעינית בתגובה להפרת הסכם הגרעין"

ראש סבא"א יוקיה אמאנו וראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן עלי אכבר סלאחי, 18 בדצמבר 2016. AP
איראן מקיימת את ההסכם. סאלחי ואמאנו, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully