וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום חשוב לקצב ובוכריס: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

18.12.2016 / 7:00

ועדת השחרורים תקבל החלטה בנוגע לבקשת הנשיא לשעבר לקיצור עונשו. תת-אלוף במיל' בוכריס צפוי להיות מורשע בעבירות מין במסגרת הסדר טיעון. מועצת הביטחון תדון בפינוי חאלב ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

החלטה בעניין שחרור מוקדם לקצב

משה קצב ביום בו הורשע באונס – בבית המשפט – שנת 2010. AP
בשבוע שעבר דנה הוועדה בבקשתו. קצב/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תקבל ועדת השחרורים שליד שב"ס את החלטתה בנוגע לשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב. בשבוע שעבר דנה הוועדה בבקשתו של קצב לקיצור עונשו, בעיקר לאור הטענות הנוגעות לנכונותו לעבור הליך טיפולי ובהכרה ראשונית שלו בנזק שנגרם לקורבנותיו – אך מבלי שיודה בביצוע המעשים שבהם הורשע. הפרקליטות הביעה התנגדות לשחרור מוקדם של קצב, שנשא חמש שנים מתוך השבע שנגזרו עליו. בפעם האחרונה שהגיש קצב בקשה דומה, באוגוסט האחרון, דחתה הוועדה את בקשתו.

הרשעתו של תא"ל במיל' בוכריס

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בקריה, תל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
קבלץת הסדר הטיעון מתרחשת על רקע המחאה ברשתות החברתיות. בוכריס/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי תת-אלוף במיל' אופק בוכריס להודות בביצוע עבירת בעילה אסורה בהסכמה ועבירה של התנהגות שאינה הולמת, ולהיות מורשע בביצוע עבירת מין. זאת, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם הפרקליטות הצבאית. לפי הנוהג, בית הדין הצבאי המיוחד בקריה צפוי לאמץ את הסדר הטיעון, הכולל הטלת עונש של הורדה לדרגת אלוף-משנה ומאסר על תנאי. קבלת הסדר הטיעון מתקיימת ברקע המחאה נגדו ברשתות החברתיות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד יום של גשם

גשם בתל אביב, 16 בדצמבר 2016. אבי כהן
המערכת החורפית תישאר עד יום שלישי לפחות. גשום בתל אביב/אבי כהן

אתם צריכים לדעת שאחרי הפוגה של יממה, היום הגשם חוזר. הגשם צפוי לרדת החל משעות הבוקר המוקדמת בצפון ולאורך מישור החוף ובמהלך הבוקר להתפשט עד לצפון הנגב. הגשם ילווה בסופות רעמים. כמו כן, בחרמון צפוי לרדת שלג. קיים חשש משיטפונות בנחלי ים המלח ומדבר יהודה. נוסף לכך, צפויה ירידה בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל. החל משעות אחר הצהריים הגשמים ייחלשו. המערכת החורפית תימשך גם מחר וצפויה להיחלש בהדרגה בהמשך השבוע.

מועצת הביטחון תדון בפינוי חאלב

אזרחים ולוחמים ממתינים לפינוי ממזרח חאלב, 16 בדצמבר 2016. רויטרס
מצפים להומניטריות. אזרחים בחאלב ממתינים לפינוי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדון בעניין העיר חאלב שבסוריה. בין היתר, יצביעו בדיון על הצבת משקיפים על האו"ם באזור המדמם כדי להגן על האזרחים שנותרו במקום במהלך הפינוי. ההצעה שעליה יצביעו תבקש "פינוי הומניטרי והגנה לכל האזרחים שבחרו או נאלצו להתפנות". החשש במועצת הביטחון הוא מפני ההצבעה של רוסיה, שתומכת במשטר אסד. זאת, נוכח העובדה כי רוסיה הטילה וטו שש פעמים על החלטות בנוגע לסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה ב-2011.

יום ההגירה הבינלאומי

מהגרים חוצים נהר בדרכם למקדוניה שביוון, 14 במרץ 2016. AP
מהגרים חוצים נהר בדרכים למקדוניה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום ההגירה הבינלאומי. נוכח ההתקדמות הטכנולוגית והגלובליזציה בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים שנמצאים במצוקה בארץ מולדתם מסוגלים לנוע ולהעתיק את מגוריהם למקום אחר. עידן חדש זה יצר עליה חדה במספר המהגרים בעולם. בשנת 2000 קבע האו"ם את יום זה באופן רשמי ומטרתו להעלות למודעות את זכויותיהם של המהגרים בעולם ובני משפחותיהם, כדי למנוע הפרה. עמותות וארגונים רבים מציינים יום זה באיסוף תרומות והענקת סיוע למהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully