וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוגמה האישית של טופולנסקי - אור באפילת פרשיות של אישי ציבור

אמנון לורך

16.12.2016 / 12:00

ראש אכ"א שהתפטר השבוע בעקבות גניבת מחשבו הנייד מהווה תקווה לעתיד בו ניתן יהיה לפתוח את אתרי החדשות מבלי לקרוא על סקנדל חדש מדי יום. אחרים ששמם נקשר במעשים מפוקפקים לא מגיבים - ולא נחקרים

ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי. דובר צה"ל
התפטר ללא היסוס. טופולנסקי/דובר צה"ל

ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, לקח אחריות מלאה על מעידה חד פעמית ועל אף זכויותיו הרבות מספור וכישוריו החריגים התפטר ללא היסוס מתפקידו בשל גניבת מחשב צה"לי נייד מביתו. ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, יוסי כהן, על אף זכויותיו הרבות מספור וכישוריו החריגים, לא לוקח אחריות על סדרה של מקרים, שעל פניהם היו על גבול הפלילים, בהם קבלת כרטיסים באלפי שקלים להופעה של מריה קארי ולינה בדירת פאר של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר – כפי שדווח השבוע בחדשות ערוץ 10. האם סמל בוזגלו קיים רק בצבא ואילו במוסד "באין תחבולות" לא יפול איש?

טופולנסקי גילה מנהיגות מרשימה, ויוסי כהן לא מגיב. טופולנסקי הודה בטעות ויוסי כהן לא מגיב; טופולנסקי נתן דוגמה אישית לנשיאה באחריות ויוסי כהן לא מגיב; מהו הסטנדרט הראוי? האם מדינת ישראל צריכה לוותר על מיטב בניה, המכהנים בתפקידים קריטיים, בשל מעשים שיש מי שיאמרו שהם עניינים של מה בכך? או שמא במצבה המוסרי הרדוד והירוד של המדינה, היא זקוקה למי שינהיגו ויתנו דוגמה אישית למנהיגות ראויה, נקייה מתככים, הסתרות, ערבובים, עורכי דין ויח"צנים?

יוסי כהן ראש המוסד החדש ביום שלאחר ההכרזה על מינוי מחוץ לביתו במודיעין. ראובן קסטרו
לא מגיב. יוסי כהן/ראובן קסטרו

נראה שבימים אלו ראוי ליישם את תאוריית "החלונות השבורים" מתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, הקובעת שאם יש חלון שבור בבניין שלא מתוקן תוך זמן סביר, הרי שבאותו בניין ינופצו חלונות נוספים עד כדי הרס.

בימים אלו אנו האזרחים מוצפים בפרשיות ובקטעי פרשיות, ומלאי תהיות. המשטרה עוצרת וחוקרת סטודנטים מבצלאל בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה שניתנה במהירות שיא, ואילו מדוע ולמי שולמו סכומי עתק על עסקאות ספינות וצוללות רק בודקים, ובעצלתיים, כך ניתן להעלים את העקבות, הניירות והסימנים המובילים למי שקיבלו את כספי ה"עמלות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
ביקש להסדיר את ענייני כלבו. וינשטיין/נועם מושקוביץ

הפרסומים סביב היועץ המשפטי הקודם וינשטיין, לפיהם הוא ניסה להשפיע על שרת התרבות למנות את מאן דהו למאמן אגרוף במימון משרדה, או ביקש מגוף אחר להסדיר את ענייני הכלב שלו, ביושבו על כסאו הרם, אפילו לא גורמים למשטרת ישראל להתעניין. אם נכונים הדברים, הרי זה "ריסוק חלונות" של ממש.

בימים אלו, לא ניתן לפתוח את אתר "וואלה!" מבלי לקרוא על סקנדל זה או אחר; כשנאלצים לקרוא שתת-אלוף בוכריס, העבריין, הוא גם שקרן ולא מוכן לקחת אחריות; או על קבוצה של רבנים ואנשי ציבור, המכנה עצמה "פורום תקנה", נוטלת את סמכויות המשטרה וחוקרת עדויות פוטנציאליות בחקירה פלילית נגד יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי, מעשה שבפני עצמו הינו עבירה פלילית של חברי ה"פורום"; או על כך שנציבות שירות המדינה חוקרת את ראש המוסד, בשל העניינים שצוינו לעיל, הרי שהדוגמה האישית של ראש אכ"א הפורש, האלוף חגי טופולנסקי, היא אור באפילה ותקווה לעתיד.

הכותב, עו"ד במשרד יגאל ארנון ושות', ניהל את המאבק להעלאת דמי הקיום של חיילי החובה, וגילה תוך כדי המאבק העז אישיות מרשימה, ישרה והגונה שכל אזרחי מדינת ישראל צריכים להתגאות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully