וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי תמוה": מחלוקת בעיריית ראשל"צ סביב מיזם בינוי נרחב

16.12.2016 / 11:32

לוואלה! NEWS נודע כי עדי ברוק, לשעבר מנכ"ל חברת אלקטרוניקה, יעמוד בראש "מתחם האלף" פרויקט בנייה נרחב במערב העיר. יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, אסף דעבול, תקף את המינוי, שלא הובא לאישור המועצה. העירייה: "רואיינו עשרות מועמדים"

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
תוכנית הפרויקט אושרה לפני כשנתיים. בניין עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

בזמן ששר האוצר משה כחלון נלחם באופן גלוי בשכר הגבוה של הבכירים במשק ובשירות הציבורי, נראה שבעיריית ראשון לציון ממשיכים להתעלם מהביקורת הקשה. לוואלה! NEWS נודע כי ראש העירייה, דב צור, מינה לאחרונה את עדי ברוק, לתפקיד ראש "פרוייקט האלף", מתחם תעסוקה ודיור שעתיד לקום במערב העיר, וכי משכורתו החודשית מוערכת ב-87 אלף שקלים. בנוסף, עתיד ברוק, לשעבר מנכ"ל קבוצת "מר" העוסקת בטלקומוניקציה ואבטחה בתחומי האלקטרוניקה, לשבת באחד ממשרדי העירייה ברחבי העיר. מינויו של ברוק, כך נודע לוואלה! NEWS, נעשה ללא אישורה ועדכונה של מועצת העירייה.

הוועדה לתכנון ובנייה במחוז מרכז אישרה לפני כשנתיים להפקיד את תוכנית "מתחם האלף" בידיה של עיריית ראשון לציון. המתחם עתיד להיבנות על דיונות שממערב לעיר, ולכלול מבני מגורים וכן בנייני משרדים, על פני שטח של כאלף דונם. בנוסף, במקום מתוכננים להיבנות גם מסעדות, מוסדות מחקר, מתחמי חינוך ייעודי ומתחמי פנאי. כמו כן, בעתיד ייבנו במתחם מרכז קונגרסים, פארק לרווחת המועסקים והדיירים ובית מלון.

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי עמונה: "פקודה לפנות משפחה מביתה - בלתי חוקית בעליל"
לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"
החל פינוי מזרח חאלב; "תומכי אסד ירו על שיירה הומניטרית"

ראשון לציון מתחם עסקים. טוטם הדמיות, אתר רשמי
במקום ייבנו מסעדות, משרדים ובנייני מגורים. הדמיית מתחם עסקים בראשון לציון/אתר רשמי, טוטם הדמיות

מינויו של ברוק תמוה אף יותר, מאחר ובראשון לציון פועלות במקביל שתי חברות עירוניות בעלות אחריות דומה, "החברה העירונית" ו-"חברת ייזום ראשון", שלאחרונה אף מונה לה מנכ"ל חדש, זוהר אביחיל. באתר העירייה מוגדרת "ייזום ראשון" כחברה שתפקידה "ליזום ולפתח פרויקטים מיוחדים בתחום המקרקעין והתשתיות העירוניים לתועלת העיר ותושביה".

גם ייעודה של "החברה העירונית" הוא פעולה כשלוחה של העירייה במספר רחב של נושאים ובייחוד בפיתוח מתחמים חדשים בעיר, כמו "מתחם האלף". החברה, הפועלת מזה כ-20 שנה בראשון לציון אף זכתה לאחרונה במכרזים לקידום פרויקטים של תוכנית תמ"א 38 לחיזוק מבנים ולהוצאתן לפועל של תוכניות פינוי-בינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הבוקר שיגר יו"ר האופוזיציה במועצת העירייה, אסף דעבול, העומד גם בראשות ועדת הביקורת העירייה, מכתב דחוף למבקר המדינה, לשרי האוצר והפנים ולבכירים נוספים בו תמה על מינויו של ברוק. "כנראה שדב צור מרשה לעצמו מה שראשי ממשלה, שרים, רמטכ"לים ומפכ"לים מרשים לעצמם וממנה על דעת עצמו בכירים לתפקידים נוצצים במשכורות עתק", כתב דעבול. "אני קורא לעצור את המינוי התמוה, ולבצע בדיקה דחופה בעיריית ראשון לציון, עד מתי יגנוב דב צור את הכיס הציבורי?".

עיריית ראשל"צ: אי אפשר להפקיד את הפרויקט בידיים עירוניות

מעיריית ראשון לציון נמסר: "מתחם האלף הוא מתחם חסר תקדים בחשיבותו בראשון לציון. הוא אמור לספק עשרות אלפי מקומות עבודה, והוא קריטי לעתידה הכלכלי של העיר. העירייה מחזיקה בבעלות 50% מהשטח. מדובר בנכס ששוויו מיליארדי שקלים. עיריית ראשון לציון מעולם לא ביצעה פרויקט אחד בהיקף כל כך גדול. הערך המיוחד של המתחם הוא גם הסיבה שגובשה תכנית אסטרטגית בשיתוף חברות בינלאומיות".

עוד נמסר כי "היה ברור כי אי אפשר להפקיד את הפרויקט הזה בידיים עירוניות וכי יש להביא מומחים חיצוניים לעניין. היה גם ברור כי מומחים אלה לא יסכימו לעבוד בשכר של מנכ"ל חברה עירונית, מנכ"ל עירייה או ראש עירייה. לכן, ביצענו הליך פומבי במסגרתו רואיינו עשרות מועמדים, מתוכם נבחרו שני מועמדים אחרונים. המועמד המועדף נבחר בשל כישוריו ובשל ההצעה הכספית שנתן, שהייתה הזולה מבין השתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully