וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קסטיאל: המשטרה תערוך היום עימות בינו לבין שתיים מהמתלוננות

אתמול הוארך מעצרו של יזם הנדל"ן החשוד באונס בשמונה ימים. הבוקר החלה חקירתו במשטרת מרחב יפתח בסופה יערך העימות בינו לבין המתלוננות. עורכת דינו: הוא מכחיש את הטענות כי כפה את עצמו על המתלוננות. עשרות נשים הגיעו להפגין מול תחנת המשטרה בתמיכה במתלוננות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

חוקרי משטרת מרחב יפתח מתכוונים לערוך בשעות הקרובות (חמישי) סדרת עימותים בין יזם הנדל"ן אלון קסטיאל לבין שתיים מהמתלוננות נגדו. עשרות נשים הגיעו לקראת הצהריים לרחוב סלמה בדרום תל אביב, מול תחנת המשטרה, להפגנת תמיכה במתלוננות, שרי גולן וזוהר להט, כשהן מחזיקות שלטים עליהן נכתב "מאמינה לך". ברכה ברד, יו"ר ארגון "תל אביביות לקידום נשים" באוניברסיטת תל אביב אמרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו מחזקות את שרי גולן ומחכות לה שתצא כדי לתת לה חיבוק ונהיה פה גם בשביל המתלוננת השנייה. לדבריה, "עימות זו חוויה קשה ומערערת שלא באמת הגיוני להעביר אישה שעברה תקיפה וצריכה את כל הגב שהיא צריכה לקבל. היא נחשפה בשמה ובזהותה ובמחיר אישי כבד בשם ערכים שאנחנו חולקות איתה וזה המעט שאנחנו יכולות לעשות עבורה".

אתמול הוארך מעצרו של קסטיאל בשמונה ימים בחשד לעבירות אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בפומבי. במהלך הדיון בהארכת מעצרו חשפה המשטרה כי 12 נשים התלוננו נגדו עד כה. קסטיאל נחקר משעות הבוקר בידי צוות החקירה המיוחד של שוטרי מרחב יפתח המטיחים בפניו את גרסאותיהם של הנשים שהתלוננו נגדו. החוקרים מתכוונים מיד בתום החקירה לבצע עימות בינו לבין המתלוננות. אתמול טענה עורכת דינו של קסטיאל, עו"ד מיטל דנינו, כי הוא מכחיש את המיוחס לו וכי לא כפה את עצמו על המתלוננות.

עוד בוואלה! NEWS:
לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"
רבנים קוראים לסירוב פקודה אחרי דחיית המתווה: "אל תהיו עיוורים"
הפסקת אש בחאלב החלה; "המורדים יתפנו בתוך שעות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המעט שאנחנו יכולות לעשות עבורה". הפגנת הנשים מחוץ לתחנת המשטרה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נעצר מכר של קסטיאל, צלם שהתלווה אליו בעבר לביקורים במועדונים בתל אביב וצפה בו בעודו לוקח את המתלוננות לכאורה מהמועדונים כשהן בהכרה מעורפלת בשל שתיית אלכוהול מרובה.

הצלם הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, וטען כי לא יכול היה לצפות את מעשיו של חברו, אם היו. בנוסף טען שבכל המקרים, הנשים "בילו" יחד עם קסטיאל ו"זרמו איתו", כדבריו. בסיום החקירה שוחרר הצלם למעצר בית לחמישה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הארכת מעצר ליזם הנדל"ן אלון קסטיאל, בימ"ש השלום תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
12 נשים הגישו תלונות עד כה. קסטיאל, אתמול במהלך הדיון בהארכת מעצרו/ניב אהרונסון

מכר אחר של קסטיאל מסר לפני כשלושה שבועות עדות התומכת בכמה מהתלונות נגדו. "כשאני רואה אותו במועדון, אני עובר שולחן. ברגע שהאיש שותה ומשתכר - הוא הופך להיות אלים כלפי נשים", העיד אז בפני חוקרי המשטרה. לדבריו, ידוע לו על מספר מקרים בהם נהג קסטיאל באלימות כלפי נשים. "הוא פשוט כופה את עצמו עליהן בכוח", טען. "גם כשהן אומרות לו להפסיק או מנסות להדוף אותו".

הבדיקה המשטרתית נגד קסטיאל, עוד בטרם נעצר, החלה לפני כחודש לאחר שעדויותיהן של כמה נשים עלו לאתר "המקום הכי חם בגיהנום". בעקבות עדויות אלה הוא הורחק מכמה מועדונים בתל אביב, בהם "הבלוק", "הדלי", "ברקפסט" ו"הפנדה". במגזין העיתונאי העצמאי פורסמו בשבועות האחרונים עדויותיהן של שבע נשים שסיפרו על תקיפות מיניות שביצע בהן לכאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
12 נשים התלוננו עד כה נגד קסטיאל. הפגנת התמיכה במתלוננות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא פשוט כופה את עצמו עליהן בכוח". הפגנת התמיכה במתלוננות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully