וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקירים את פצועי מלחמות ישראל: חמישה דברים שצריך לדעת היום

15.12.2016 / 7:00

בבית הלוחם שבת"א יערך טקס לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. לפני 55 שנים נמצא הנאצי אדולף אייכמן אשם בפשעי מלחמה ונידון למוות. בעולם יחגגו את יום התה הבינלאומי ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

החורף עדיין כאן

הצפות בנהריה. דצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
מי שציפה להיפרד מהחורף עלול להתאכזב. הצפות בנהריה/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום יוסיף להיות קר מהרגיל וגשום. עם זאת, שיא המערכת החורפית של השבוע האחרון מאחורינו. גשמים מקומיים צפויים לרדת היום, קלים ברובם, מהצפון ועד לנגב. כמו כן, יהיה מעונן. מי שציפה להיפרד מהחורף עלול להתאכזב, שכן גם הימים הבאים צפויים להיות קרירים, מעוננים ועם טפטופים קלים.

יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה

נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס ההשכלה הגבוהה השישי. נובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יישא דברים בטקס לציון יום ההוקרה, ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בארץ את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. בבית הלוחם שבתל אביב יתקיים טקס תחת הכותרת "צומחים בשביל החיים". בטקס יישאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר. הטקס יתקיים במעמד נציגי פצועי צה"ל, חברי כנסת ומשפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אייכמן אשם בפשעי מלחמה

אייכמן. מערכת וואלה!
נשפט בישראל בגין מעורבותו בהשמדת יהדות אירופה במלחמת העולם השנייה. אייכמן/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 55 שנים, בשנת 1961, נמצא הפושע הנאצי אדולף אייכמן אשם בפשעי מלחמה ונידון למוות. אייכמן נשפט בישראל בגין מעורבותו בהשמדת יהדות אירופה במלחמת העולם השנייה. הוא היה אחראי למשלוח רכבות למחנות השמדה ברחבי היבשת ובכך הוביל למותם של יותר מחצי מיליון יהודים בזמן השואה. אייכמן נלכד בארגנטינה והובא למשפט בישראל. במהלך המשפט נשמעו עדויות של מאות ניצולי שואה, ובסיומו נידון אייכמן לעונש מוות והוא הוצא להורג בתלייה. גופתו נשרפה והאפר פוזר בים, מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

הומוסקסואלית אינה מחלת נפש

מצעד הגאווה באשדוד. יוני 2016. לירון מולדובן
בתרבויות מסוימות נחשבה פעילות הומוסקסואלית למחלה ולעתים אף לעבירה פלילית/לירון מולדובן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 43 שנים החליטה האגודה האמריקנית לפסיכיאטריה להסיר את ההומוסקסואליות מרשימת מחלות נפש. בתרבויות מסוימות נחשבה פעילות הומוסקסואלית למחלה ולעתים אף לעבירה פלילית. ב-1973 נעשה הצעד הראשון להכיר בהומוסקסואליות כנטייה מינית לגיטימית ולא כסטייה. ב-15 בדצמבר של אותה שנה הסירה האגודה את ההומוסקסואליות מה-DSM, ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקני שמטרתו לאבחן מחלות פסיכיאטריות לפי תסמינים. לאחר שהאגודה האמריקנית לפסיכיאטריה הפסיקה לתפוס את ההומוסקסואליות כהפרעה, גם ארגון הבריאות העולמי עשה כן.

יום התה הבינלאומי

הקרב על הקומקום באיחוד האירופי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
בשנה שעברה ביקשה הודו מהאו"ם לציין את יום התה הבינלאומי כיום רשמי שלה./מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום התה הבינלאומי. יום זה נחגג מאז 2005 במדינות שמייצרות תה כמו בנגלדש, נפאל, סרי לנקה, אינדונזיה, מלזיה, הודו, טנזניה ונוספות. מטרת יום התה הבינלאומי היא לעורר את המודעות דווקא בקרב ממשלות להשפעות של מסחר התה על עובדים ומגדלים, ולבקש לשמור על תנאי סחר הוגן. ביום התה הבינלאומי מתכנסים איגודים ותנועות מקצועיות לדון בנושא. בשנה שעברה ביקשה הודו מהאו"ם לציין את יום התה הבינלאומי כיום רשמי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully