וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: שתי מחבלות בנות שבע ושמונה התפוצצו ליד שוק הומה

11.12.2016 / 22:32

17 איש נפצעו בפיצוץ שאירע בסמוך לשוק בעיר מידוגורי שבצפון-מזרח המדינה. ברשויות מאשימים את הארגון הקיצוני, שחרף תבוסותיו בשטח ממשיך לחפש מטרות רכות. בשישי נהרגו עשרות בפיגוע של שתי מחבלות בשוק

עיירה בצפון-מזרח ניגריה שהותקפה על ידי ארגון בוקו חראם, 31 בינואר 2016. AP
הטרור נמשך. זירת פיגוע בצפון-מזרח ניגריה, ינואר/AP

שתי ילדות התפוצצו היום (ראשון) באזור הומה אדם בסמוך לשוק בעיר מידוגורי שבצפון-מזרח ניגריה, ופצעו 17 בני אדם – כך מסרו גורמי הצלה. לפי דיווח של אחד מגורמי האבטחה באזור, גילן של שתי המחבלות היה שבע ושמונה. עם זאת, מפקד המשטרה דמיאן צ'וקוו זיהה את המחבלות כבנות עשרה. לפני כן טענו גורמים רשמיים כי היו אלו גבר ואישה. לא ניתן לאמת את הדיווחים הסותרים. ברשויות האשימו את ארגון בוקו חראם, שהוציא לפועל שורת מתקפות בעיר שבה החל בהתקוממותו למען הקמת שלטון הלכה אסלאמי.

אבו באכר מוסא, שניצל מהפיצוץ, סיפר כי הוא ראה גם גופות של חיילים, ששמרו על תחנת כוח סמוכה. עבדול קדיר ג'בו, שמנע מהמחבלות להיכנס לשוק, סיפר כי אחת נראתה בת לא יותר משבע והשנייה בת שמונה. "שאלתי את המבוגרת יותר לאן היא הולכת, אבל היא לא ידעה לדבר בהאוסה או בקנורי ונראתה מאוד לחוצה, ולכן מנעתי ממנה להיכנס", סיפר. ג'בו הוסיף כי כמה שניות לאחר מכן היא פוצצה את עצמה ומיד לאחר עשתה כן גם הילדה הצעירה יותר.

הפיצוץ היום התרחש כמה שבועות בלבד לאחר שהממשלה המקומית פתחה מחדש את הכבישים המוביל לשוק. הם היו סגורים קרוב לשנתיים מחשש ביטחוני אחרי שורת פיגועים במקום שבמהלכה נהרגו עשרות בני אדם. ביום שישי התפוצצו שתי מחבלות מתאבדות בשוק במדגלי, שנמצאת 150 ק"מ מדרום-מזרח למידוגורי, והרגו 57 בני אדם. עוד 177 איש נפצעו בפיגוע, בהם 120 ילדים.

מאז שצבא ניגריה הדף השנה את בוקו חראם מעיירות ומכפרים שעליהם הוא שלט, הארגון התמקד בתקיפת מטרות רכות. על אף הצהרות הממשלה המרכזית, פיגועי ההתאבדות ותקיפות עמדות צבא עדיין נמשכים. הנשיא מוחמדו בוהארי הכריז לפני שנה כי למעשה הארגון הובס, וביום שישי הוא הבטיח כי הצבא פועל על מנת "לנעוץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של בוקו חראם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully