וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים, הגן עלינו": הנוצרים במצרים חוששים אחרי הפיגוע הקטלני

12.12.2016 / 13:30

נשיא מצרים הודיע שמחבל מתאבד הוציא לפועל את הפיגוע, בהלווייה הממלכתית של 25 ההרוגים במתקפה בכנסייה בקהיר. המנהיג הרוחני של הקהילה הקופטית הוביל הלוויה נפרדת. נוצרים שלא הורשו להיכנס לטקס נעצרו לאחר שהתעמתו עם כוחות הביטחון. אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נאם היום (שני) בטקס ההלוויה הממלכתי ל-25 ההרוגים בפיגוע שאירע אתמול בכנסייה הסמוכה לקתדרלת סנט מרק בקהיר, ואמר כי מחבל מתאבד הוא זה שביצע את המתקפה. לדבריו, מדובר בצעיר בן 22 בשם שפיק מחמוד מוחמד מוסטפא. הוא הדגיש כי כוחות הביטחון מחפשים אחר שני חשודים במעורבות במעשה, וקרא להקשחת החוקים שיסייעו לטענתו בסיכול מתקפות דומות בעתיד.


שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגוע, המהווה את אחת המתקפות הקטלניות ביותר אי-פעם נגד חברי המיעוט הנוצרי במדינה המוסלמית. לפני ההלווייה הממלכתית ערכה הקהילה הקופטית הלווייה נפרדת. ארונות הקורבנות הונחו לפני המזבח, כששמותיהם מוצגים בפני המתכנסים ועל קירות הכנסייה. ליד הארונות הונחו נרות וצלבים גדולים שהוכנו מוורדים לבנים. המנהיג הרוחני של הנצרות האורתודוכסית במצרים, האפיפיור תאודורוס השני, הוביל את הטקס. בשלב מסוים, המנהיג הרוחני נשען על אנשיו והתפלל בשקט לפני ארונות הקבורה. הוא קטע ביקור ליוון ושב אתמול למצרים אחרי הפיגוע.

"אלוהים, הגן עלינו ועל עמך מפני המזימות של הרשעים", קרא האפיפיור הקופטי, שקידש את הקורבנות. רק קרובי משפחות ההרוגים הורשו להשתתף בטקס בכנסיית מריה הבתולה וסנט את'נסיוס שבפרבר המזרחי של קהיר נאסר סיטי. חלקם זעקו זעקות שבר או צעקו את שמו של אחד ההרוגים, והיתר התאבלו בשקט או ישבו בפנים עגומות

הלוויתם של ההרוגים בפיגוע בכנסייה הקפוטית בקהיר, 12 בדצמבר 2016. AP
להרוגים תיערך גם הלוויה ממלכתית. הטקס בכנסייה בפרברי קהיר/AP
הלוויתם של ההרוגים בפיגוע בכנסייה הקפוטית בקהיר, 12 בדצמבר 2016. AP
רק לקרובי משפחה של ההרוגים הותר להיכנס/AP

מחוץ לכנסייה, עשרות אנשים התעמתו עם כוחות הביטחון לאחר שנאסר עליהם להשתתף בהלוויה. לפי כמה עדי ראייה, שסירבו להיחשף מחשש לביטחונם, חלק מהמפגינים נעצרו. "אם הקדושים חצתה את ים הייסורים", שרו המתפללים, כשהם מזכירים את הכנסייה האורתודוכסית בקינה שמשמעותה כי ההרוגים יגיעו לגן עדן. עשרות נזירים, בישופים וכמרים היו בטקס, ששודר בטלוויזיה הממלכתית ובתחנות פרטיות.

א-סיסי הכריז אתמול על שלושה ימי אבל בעקבות הפיגוע. מצרים חווה גל של פיגועים מצד ארגונים אסלאמיים קיצוניים מאז 2013, אז הדיח הצבא בראשותו של א-סיסי את מוחמד מורסי, שנבחר בבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה והיה בכיר בתנועת "האחים המוסלמים".

רבים מתומכיו האשימו את הנוצרים בתמיכה בהדחת מורסי ועשרות כנסיות ומבנים אחרים בבעלות נוצרית הושחתו בדרום מצרים הושחתו באותה שנה. הקופטים במדינה טוענים לאפליה ואומרים כי נמנע מהם לכהן בתפקידים בכירים, כולל באקדמיה ובכוחות הביטחון. הכנסייה ורבים באוכלוסייה התגייסו לטובת א-סיסי, אולם האכזבה ממנו הולכת וגוברת בקרבם. הם אומרים כי מעט מאוד השתנה תחת שלטונו, כשהרשויות נכשלות במניעת מתקפות נגדם.

כנסייה קופטית בקהיר לאחר פיצוץ שהרג 25 אנשים, מצרים, 11 בדצמבר 2016. רויטרס
אחת המתקפות הקטלניות ביותר נגד הקופטים במצרים. הכנסייה שבה אירע הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully