וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הטענות שרוסיה עזרה לי בבחירות הן מגוחכות

הנשיא הנבחר אמר בריאיון לפוקס כי אין כל הוכחה לכך שמוסקבה סייעה לו לנצח חרף הערכת ה-CIA: "ניסיון של הדמוקרטים לחפות על תבוסתם". הוא הצהיר כי "לא יקבל תכתיבים" מסין. על מועמדו לשר חוץ: רוחש לו כבוד עצום

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ כינה את הערכות סוכנויות הביון שלפיהן האקרים רוסים סייעו לו בבחירות "מגוחכות". בריאיון לרשת פוקס ניוז טען טראמפ כי הדמוקרטים אחראים לדיווחים הללו מאחר שהם "מובכים מהיקף התבוסה שלהם בבחירות".

ביום שישי דיווחו כלי תקשורת אמריקניים כי ב-CIA הגיעו למסקנה כי מוסקבה אחראית למתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית וראשיה, וכי היא העבירה את המידע לאתר ההדלפות ויקיליקס. בניו יורק טיימס דווח כי נפרצו גם מחשבי המפלגה הרפובליקנית, אך לא נעשה במידע שנגנב משם שימוש. בקרמלין דחו את הטענות הללו. "אני חושב שזה מגוחך, זה עוד תירוץ. אני לא מאמין לזה", אמר הנשיא הנבחר.

נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טראמפ הוסיף בריאיון כי ייתכן שרוסיה אכן אחראית לכך, אולם לא ניתן לקבוע זאת בוודאות. הנשיא ברק אובמה הורה לסוכנויות הביון לפרסם דוח סופי בעניין עד לתום כהונתו בחודש הבא. "אין לאף אחד מושג אם זאת רוסיה או סין או מישהו שסתם ישב במיטה שלו", אמר טראמפ בריאיון. עם זאת, חבר מפלגתו והסנאטור ג'ון מקיין קרא היום יחד עם סנאטורים דמוקרטים אחרים לקיים חקירה מקיפה על מעורבותה של רוסיה בעקבות הדוח של ה-CIA.

הוא נשאל גם על מינוי שר חוץ לממשלו, אחרי שכלי תקשורת אמריקניים דיווחו אתמול כי המועמד המוביל לתפקיד הוא מנכ"ל תאגיד הדלק "אקסון-מוביל" רקס טילרסון. לדבריו, הוא "קרוב מאוד" להחלטה בנושא והוסיף כי טלירסון הוא אדם מוכשר ביותר שלו הוא רוכש כבוד "עצום". ואולם, גם מינויו מעורר מחלוקת בשל יחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רקס טילרסון בפגישה עם ולדימיר פוטין. AP
טראמפ רוחש לו כבוד עצום. רקס טילרסון ופוטין/AP

בריאיון התייחס טראמפ גם ליחסי ממשלו העתידי עם סין, ואמר כי הוא אינו מחויב בהכרחת למדיניות "סין אחת", הרואה בטייוואן חלק אינטגרלי מסין. שיחה שניהל עם נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בשבוע שעבר, ששברה עקרון דיפלומטי בן עשרות שנים, הובילה למתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון. "אני לחלוטין מבין את המדיניות הזאת, אבל לא יודע מדוע עלינו להיות מחויבים לכך אלא אם אנחנו עושים הסכם עם סין סביב נושאים אחרים, כולל מסחר", אמר טראמפ.

הנשיא הנבחר המשיך להיות תקיף כלפי סין במהלך הריאיון והבהיר לה כי אין זה בסמכותה להחליט אם הוא יקבל שיחה ממנהיגת טייוואן. הוא ביקר את המדיניות הנוכחית שלה, את פעילותה בים סין הדרומי ואת עמדתה כלפי קוריאה הצפונית. אני לא רוצה שסין תכתיב לי והשיחה הזאת הועברה אליי", אמר טראמפ. "זאת הייתה שיחה טובה מאוד, וקצרה. למה מדינה אחרת יכולה לבוא ולהגיד לי לא לקבל שיחה?". לדבריו, "אם להיות כן, זה היה חוסר כבוד לולא עניתי לשיחה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully