וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מינוי בכירים בממשלה: "טראמפ ממנה אלפים בלי ועדות איתור"

11.12.2016 / 16:36

ראש הממשלה יצא נגד הביורוקרטיה בכל הנוגע למינויים, ומינה ועדה שתבחן שינוי במנגנונים העוסקים בכך ותגיש את מסקנותיה בתוך חודש. בדיון סוער בממשלה כינה זאת השר גלנט: "עריצות הפקידות נגד הנבחרים"

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: נתניהו מברך את טראמפ על זכייתו בבחירות, לפני כחודש)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לאופן מינויים של פקידים בכירים בממשלה, וטען כי בארץ הדרך למינויים מלווה בביורוקרטיה מוגזמת בהשוואה לארצות הברית. "דונלד טראמפ ממנה 4,000 איש לתפקידים בלי ועדות איתור ובלי ביורוקרטיה. בישראל אי אפשר למנות אפילו כמה מאות. צריך לשנות את השיטה", אמר נתניהו במהלך דיון סוער בנושא בישיבת הממשלה.

בישיבה הודיע נתניהו על הקמת ועדה שתבחן שינוי במנגנוני המינויים במשרדי הממשלה, ובין היתר באורך הקדנציות ובסמכויות המינוי של ועדות האיתור, שתגיש מסקנותיה תוך חודש. בראשות הוועדה ישבו שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין, ויחד עמם יו"ר שר אריה דרעי, שר השיכון יואב גלנט ושר האנרגיה יובל שטייניץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"צריך לשנות את השיטה". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

הדיון בנושא התעורר עקב שני מינויים בכירים במשרד המשפטים שהובאו היום לאישור הממשלה, של שני משנים חודשים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ומאיר לוין. הוחלט כי השניים ימונו לתקופה של כשמונה שנים, אך מעתה והלאה תוקף המינוי יהיה לשש שנים בלבד.

הדיון גרר שיח בנושא ועדות איתור והקשיים במינוי דרגים בכירים במשרדי הממשלה. השר גלנט כינה את המצב הקיים "עריצות הפקידות נגד הנבחרים" ואמר כי ישנה בעיית משילות על חשבון המדינה והאזרחים. "הכלים העיקריים למימוש המדיניות הם תקציב ואיוש הדרג הבכיר", אמר גלנט והציע שכל שר יהיה רשאי למנות שני דרגים תחתיו - מנכ"ל וראשי אגפים ובנוסף גורמים נבחרים בדרגים אחרים. רבים משרי הממשלה הביעו תמיכה בעמדתו.

לדבריה של ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), "נתניהו כרגיל חושב רק על עצמו, הישרדותו וביצור שלטונו. לשם כך הוא צריך לחלק מאות ג'ובים למקורבים. לציבור לא חסר עוד משילות - אלא מנהיגות עם יושרה וחזון". גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין מאותה המפלגה התייחסה לדבריו של נתניהו ואמרה כי "למרבה הצער מזמן הבנו שטראמפ הפך בעבור נתניהו דמות לחיקוי. נתניהו מחקה את הבוטות של טראמפ, את המחויבות הצולעת של טראמפ לעובדות, שנאתו לזרים, איבתו לעיתונאים ועכשיו הוא רוצה לחקות גם את המינויים הפוליטיים המופרזים שלו".

לדבריה, "ממה שראינו עד כה, לא בטוח כי טראמפ הוא המודל הראוי לחיקוי בעבור ראש ממשלת ישראל. נתניהו רוצה בשירות הציבורי רק את עושי דברו, את אלו המקדמים את האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלו, לא מינויים למען הציבור והמדינה".

סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"בעיית משילות על חשבון המדינה". גלנט/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully