וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאנח והשתעל במשך דקות: ההוצאה להורג בארה"ב שהשתבשה

11.12.2016 / 17:11

רונלד סמית' בן ה-45 מאלבמה נידון למוות על רצח ב-1994 ובמהלך הזרקת הרעל הקטלנית הוא לא היה בחוסר הכרה מספק. לפי אחד העדים שנכח במקום, כל התהליך נמשך חצי שעה. "האסירים חשופים לייסורים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אדם שהוצא להורג במדינת אלבמה בארצות הברית נאנח והשתעל במשך 13 דקות לפני שמת, ומתנגדי עונש המוות טוענים כי תגובתו נגרמה כתוצאה מסם שאסור להיות בשימוש מאחר שהוא לא גורם לאסיר להיות בחוסר הכרה מספק.

אלבמה השתמשה בתרופת ההרגעה מידזולם כחלק מהקוקטייל הקטלני שהזריקה לרונלד סמית' בן ה-45 ביום חמישי האחרון. בסם, הדומה בהשפעתו לווליום, נעשה שימוש גם בהוצאות להורג באוהיו, באוקלהומה ובאריזונה שנמשכו יותר זמן מהרגיל או כשלו. גם בהוצאות להורג בפלורידה משתמשים במידזולם. ב-31 מדינות בארצות הברית עונש המוות עדיין קיים בספר החוקים.

"זה מראה את הסיכון הברור והמתמשך של נידונים למוות באמצעות שימוש במידזולם, החשופים לייסורים במהלך ההוצאה להורג", אמר רוברט דאנהם, מנהל הארגון "מרכז המידע לעונש מוות", העוקב אחרי הסוגיות הקשורות לעונש המוות בארצות הברית.

קנט פוק, שנכח בהוצאה להורג, כתב לאתר al.com כי סמית' - שהורשע ברצח מוכר בחנות ב-1994 - נבדק פעמיים כדי לוודא שהוא מחוסר הכרה ולא יחוש בכאב. עוד הוא כתב כי סמית' נראה מזיז את שפתיו אחרי שהרעל הוזרק לו במהלך ההוצאה להורג, שנמשכה 34 דקות.

חדר הוצאות להורג במדינת אוקלהומה, ארצות הברית. AP
ב-31 מדינות בארה"ב עדיין יש עונש מוות. חדר הוצאות להורג באוקלהומה/AP

מתנגדי עונש המוות טוענים כי למידזולם אין יכולת להגיע לרמת חוסר ההכרה הנדרשת עבור ניתוחים, ולכן הוא גם לא מתאים להוצאות להורג. מנגד, תומכיו טוענים כי זהו חומר יעיל, שהשימוש בו אושר על ידי בית המשפט העליון של ארצות הברית. ביוני אשתקד פסקו חמישה מתוך תשעת שופטי ההרכב המורחב כי אין אלטרנטיבה טובה יותר לסם בעקבות עתירה של נידון למוות באוקלהומה.

באלבמה ובמדינות אחרות בארצות הברית המידזולם הוא אחד משלושה חומרים כימיים, שמהם מורכב הקוקטייל הקטלני. שני החומרים הנוספים אמורים לעצור את הנשימה ואת פעילות הלב. המדינות נאלצות לחפש מקור לאותם חומרים, מאחר שכמה חברות תרופות, רובן אירופיות, אסרו על מכירתם מתוך התנגדותן לעונש המוות. אליהן הצטרפה מוקדם יותר השנה החברה האמריקנית פייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully