וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט: ישראל לא תשיב גופות מחבלים המזוהים עם חמאס

הקבינט המדיני-ביטחוני קבע כי שבע גופות מחבלים מגל הטרור האחרון יושבו למשפחותיהם, בתנאי שהלוויותיהם לא יהפכו למפגני תמיכה בטרור. זאת, בעקבות עתירה שהגישו המשפחות. בנוגע לשלוש גופות מחבלים המזוהים עם חמאס ביקשה המדינה מבג"ץ ארכה של 60 יום

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

(ליברמן אחרי הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב בחודש יוני: "נקפיא החזרת גופות מחבלים")

המדינה פנתה היום (שישי) לבג"ץ בבקשה לקבל ארכה של 60 יום לגיבוש עמדתה בעניין השבת גופות מחבלים המזוהים עם ארגון חמאס למשפחותיהם. זאת, בעקבות דיון שנערך אתמול בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא עתירת בני משפחותיהם של עשרה מחבלים שהוציאו לפועל פיגועים בגל הטרור האחרון וגופותיהם מוחזקות בידי ישראל.

חברי הקבינט החליטו כי גופותיהם של שבעה מחבלים יוחזרו בכפוף להתחייבות משפחותיהם לעמוד בכל דרישות המפקד הצבאי, שנועדו להבטיח שהלוויות לא תהפוכנה למפגני הסתה ותמיכה בטרור. בעניינן של שלוש הגופות הנוספות, הוחלט כי נדרשת בחינה נוספת בטרם קבלת החלטה, וזאת בשל היותם מזוהים עם חמאס, ובשל פיגוע אכזרי במיוחד שלו אחראי אחד מהשלושה - מוחמד טראיירה שרצח את הנערה הלל יפה אריאל בת ה-13 במיטתה בביתה שבקריית ארבע ביוני האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלל יפה אריאל עם הוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס לדיון נוסף בסוגיה זו, כדי לבחון אפשרויות שונות הנוגעות לעניין. אם תתגבש כוונה לא להשיב את הגופות, יבחן היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את ההיתכנות המשפטית לכך.

משפחתו של סמל-ראשון אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מסרה בתגובה להחלטת הקבינט: "כשמדובר בהחזרת גופות מחבלים חברי הקבינט מתייצבים לדיון אבל כשמדובר בהחזרת חייל גולני שנשלח למלחמה שנמשכה 50 ימים, ועדת השרים לא מעלה בדעתה אפילו להתכנס במשך חמישה חודשים. צר לנו שהמדינה בוחרת להעניק מחוות לפלסטינים על ידי השבת גופות מחבלים למשפחותיהם מבלי לפעול להחזרת אורון".

מוחמד טראיירה, מחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקריית ארבע. 30 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
המחבל מוחמד טראיירה שרוע על הקרקע לאחר הפיגוע/צילום מסך, טוויטר

בחודש יוני האחרון, אחרי הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי לא יוחזרו גופות מחבלים עד להודעה חדשה. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס למחרת הפיגוע נקבע כי תוקם ועדה לבחינת החזרת הגופות לרשות וכי עד שתסתיים עבודתה תוקפא החזרת הגופות.

היועץ המשפטי לממשלה תקף את ליברמן בעקבות דבריו על אי-החזרת גופות מחבלים פלסטינים. הוא קבע כי ניתן להחזיר גופות מחבלים אם תנאים ביטחוניים מסוימים נשמרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully