וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני באמת מחבב אותו": הרומן המפתיע בין טראמפ ואובמה

8.12.2016 / 12:55

הנשיא הנבחר והיוצא הרבו לתקוף זה את זה במהלך הקמפיין, אך מאז הם מקיים שיחות טלפוניות כשאובמה מנסה להרגיע את הציבור ואת העולם וקורא להם לתת לטראמפ הזדמנות. "יש לנו כימיה טובה ביחד", סיפר טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

רק לפני כמה חודשים, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ודונלד טראמפ היו מטיחים עלבונות אלו באלו. ואולם, כיום, הם משוחחים באופן קבוע בטלפון ומתלוצצים זה עם זה. ככל הנראה, לחברות באחד המועדונים היוקרתיים ביותר בעולם – זה של נשיאי ארצות הברית – יש יכולת לשנות דברים. אתמול דיבר טראמפ על הצורך לשים דברים שקרו בעבר מאחור.

"עכשיו למדתי להכיר את הנשיא אובמה, אני באמת מחבב אותו", אמר הנשיא הנבחר בריאיון לרשת NBC, אחרי שמגזין טיים הכריז על בחירתו לאיש השנה. "יש לנו, אני חושב שאני יוכל לומר זאת לפחות עבורי כי אני לא יכול לדבר בשמו, כימיה טובה ביחד. אנחנו מדברים". טראמפ המשיך: "הוא אוהב את המדינה. הוא רוצה לעשות טוב עבורה ולמענה. אני אספר לך, אין ספק שאנחנו לא מסכימים על הרבה דברים הקשורים למדיניות מסוימת, אבל אני באמת מחבב אותו כנשיא".

אובמה היה פחות לבבי בהערותיו כלפי טראמפ מאז הבחירות ב-8 בנובמבר. עם זאת, הוא הפציר שוב ושוב בציבור ובמנהיגי העולם המודאגים מהנשיא הנבחר ל"המתין ולראות" כיצד יפעל. הנשיא היוצא מדגיש כי ניהול קמפיין שונה מהנשיאות וכי המציאות תחייב את טראמפ לשנות את דעתו במקרים מסוימים. "זאת הדרך שבה התפקיד הזה עובד", אמר אובמה.
לא ברור עד כמה אמתית יכולה להיות החברות בין השניים, שלהם יש מעט מאוד במשותף פרט לנשיאות וייתכן שמדובר רק בהפגנת נימוסים מצד אובמה, שמשאיר את העבר מהאחור ומראה את מחויבותו להעברת שלטון חלקה.

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
חברים במועדון היוקרתי בעולם. אובמה וטראמפ בפגישתם בבית הלבן/AP

זה לא מה שרבים ציפו לפני כמה חודשים בודדים. אובמה השקיע את רוב הקמפיין בגינוי של איש העסקים מניו יורק, וטען כי "אין לו מזג מתאים" וכי הוא "לא בעל כישורים" להוביל את המדינה החזקה ביותר בעולם. טראמפ לא התבייש להגיב, ופעם אחת הוא צייץ כי אובמה "יסיים את תפקידו כשהוא עשוי להיות הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארצות הברית". טראמפ גם השקיע שנים בעיסוק בסוגיית מקום לידתו של אובמה עם טענות שווא שלפיהן הוא לא אזרח אמריקני ולכן אינו יכול להיות נשיא.

בעקבות זאת, אובמה השפיל באופן פומבי את טראמפ בארוחת הערב המסורתית בבית הלבן ב-2011, כשלעג לו על תפקידו כמנחה תכנית ריאליטי ועל הפצת התיאוריות על מקום הולדתו. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הודה כי השניים קיימו "לפחות כמה" שיחות טלפון מאז פגישתם בת השעה וחצי בחדר הסגלגל ב-10 בנובמבר. ואולם, הוא סירב להגיד על מה הם שוחחו ומה טיב היחסים ביניהם. הוא כן אמר שטראמפ יזם בעצמו לפחות אחת מהשיחות. הנשיא הנבחר אמר בזמן הפגישה כי הוא ישמח להתקשר עם אובמה כדי לשמוע בעצתו. מתברר כי זאת לא הייתה סתם אמרת סרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully